چین: با طرف‌های بحران اوکراین در ارتباط هستیم/ مسکو: جزییات باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد

در پی قصد رئیس‌جمهور اوکراین برای دیدار با همتای چینی‌اش، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (دوشنبه) گفت که پکن روابطش را با تمامی طرف‌های درگیر جنگ حفظ می‌کند.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین روز جمعه قصد و نیت خود را نسبت به دیدار با شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین عنوان کرد.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین طی یک جلسه توجیهی اظهار کرد: موضع چین نسبت به بحران اوکراین پایدار و شفاف است. موضع چین نسبت به این بحران براساس پیشرفت مذاکرات صلح و ارتقاء راهکار سیاسی است. ما با تمامی طرف‌های درگیر از جمله اوکراین در تماس هستیم.

پیشتر، چین یک سند پیشنهادی ۱۲ بندی را برای حل‌وفصل سیاسی بحران اوکراین اعلام کرد که در آن بر اهمیت منشور سازمان ملل و احترام به حاکمیت همه کشورها تاکید کرد. این سند خواستار توقف درگیری‌ها، از سرگیری مذاکرات صلح، ایمن نگه داشتن نیروگاه‌های هسته‌ای، توقف تحریم‌های یک‌جانبه و حمایت از روند بازسازی پس از جنگ شد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز گفت که مسکو توجه زیادی به طرح صلح چین برای اوکراین دارد و جزئیات آن باید مورد تجزیه و تحلیل دقیق قرار گیرد.

وی گفت: هر گونه تلاش برای توسعه طرح هایی که به تغییر درگیری به یک مسیر صلح آمیز کمک کند، شایسته توجه است. ما با طرح دوستان چینی خود با چنین توجه زیادی برخورد می کنیم. در مورد جزئیات، البته، جزئیات با توجه به منافع بسیار متفاوت طرفین، باید در معرض تجزیه و تحلیل دقیق قرار گیرند. این یک روند بسیار طولانی و پر استرس است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.