بودجه پژوهشکده زعفران تربت‌حیدریه به ۵ میلیارد تومان افزایش یافت

به گزارش خبرنگار ارز پرس، علیجان سالاریان ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: این افزایش بودجه در پژوهشکده زعفران نشان از نگاه خاص و حمایتی دولت به امور پژوهشی و تحقیقاتی است.

مشاور امور پژوهشی، آموزش و ترویج پژوهشکده زعفران دانشگاه تربت‌حیدریه در معرفی تاریخچه و عملکرد پژوهشکده گفت: این مرکز تحقیقاتی سال ۸۶ تأسیس و تا سال ۹۰ زیر نظر دانشگاه فردوسی مشهد فعالیت داشت که البته تا آن سال فاقد برنامه کاری مدون، اعتبارات مصوب و نیز تجهیزات آزمایشگاهی بود.

وی با بیان اینکه از سال ۹۰ این مرکز تحقیقاتی به دانشگاه تربت‌حیدریه واگذار شد، افزود: ضمن آنکه برایش بودجه مصوب تخصیص یافت، دارای چارت کاری نیز شد.

سالاریان با بیان اینکه کار محوری ما حمایت مادی و معنوی از طرح‌های پژوهشی در حوزه زعفران و گیاهان دارویی است، گفت: حوزه کشت و کار، تنش‌های خشکی و شوری، بهبود عملکرد کمی و کیفی، شاخص‌های بهره‌وری در مزرعه و حوزه صنایع غذایی، از جمله مسائل محوری است که مورد حمایت قرار می‌دهیم.

مشاور امور پژوهشی، آموزش و ترویج پژوهشکده زعفران دانشگاه تربت‌حیدریه تصریح کرد: هر طرح وارده ابتدا باید در شورای پژوهش ما به تصویب برسد و بعد اعلام نهایی نظر داوران این شورا، مورد حمایت مالی قرار گرفته و حتی برای آنها دوره‌های آموزشی نیز برگزار می‌کنیم.

وی تصریح کرد: اکنون در پیوند با سه طرح تولید دارو از زعفران مشغول، همکاری و حمایت از دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستیم.

سالاریان افزود: همچنین بتازگی یک تیم بازرگانی از کشور سویس ضمن بازدید از این مرکز، اعلام کردند در حوزه‌های مختلف زعفران از جمله تولید دارو، شربت و بازاریابی تمایل به همکاری دارند که البته جلسه عقد تفاهم‌نامه نهایی، به اوایل سال آینده موکول شد.

مشاور امور پژوهشی، آموزش و ترویج پژوهشکده زعفران دانشگاه تربت‌حیدریه در ادامه به فعالیت‌های امسال پژوهشکده در حوزه آموزش و ترویج پرداخت و گفت: این مرکز به عنوان مشاور خبره و کارشناس فنی تخصصی زعفران به طرح‌های تقاضا محور، کمک‌های مشاوره‌ای در اختیار فعالان و شرکت‌های حوزه زعفران در بخش‌های روش‌های کشت و کار، بهبود عملکرد، مسائل مربوط به تولید و فرآوری زعفران ارائه می‌کند.

وی اظهار کرد: بر این اساس امسال ۸۳ دوره آموزشی پژوهشی در حوزه گیاهان دارویی و زعفران برای صد نفر و ۵۰۰ دوره آموزشی مشاوره‌ای غیرحضوری یا به صورت تلفنی ارائه و برای فعالان حوزه زعفران تحت پوشش کمیته امداد نیز دوره آموزشی پژوهشی از مرحله کشت تا برداشت و بهبود عملکرد برگزار کردیم.

سالاریان افزود: همچنین برای نخسیتن و بر اساس یک تفاهم‌نامه با نظام مهندسی کشاورزی خراسان رضوی، از فردا به مدت ۲ روز دوره آموزشی هدفمند در حوزه زعفران و گیاهان دارویی برای ۱۲ نفر از کارشناسان مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی برگزار می‌کنیم.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.