لوکاشنکو به شی جینپینگ: از ابتکار شما در زمینه امنیت بین‌المللی کاملاً حمایت می‌کنیم

رئیس‌جمهور بلاروس، در دیدار با شی جینپینگ، رئیس‌جمهور چین در پکن مجددا حمایت خود از ابتکارات چین در زمینه امنیت و توسعه بین‌المللی را تایید کرد.

به گزارش ارز پرس به نقل از بلتا، الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس در دیدار با شی جینپینگ، رئیس‌جمهور چین در پکن گفت: نشست امروز در زمان بسیار دشواری برگزار می‌شود زمانیکه نیازمند رویکردهای جدید غیراستاندارد و تصمیمات سیاسی مسئولانه هستیم.

او گفت: اول از همه باید هدف جلوگیری از رویارویی جهانی باشد که هیچ برنده‌ای نخواهد داشت. شما اخیراً آن را به وضوح و بدون ابهام خطاب به جامعه جهانی بیان کرده‌اید. بلاروس به طور فعال صلح را پیشنهاد می‌کند و از ابتکار شما در زمینه امنیت بین‌المللی کاملاً حمایت می‌کند.

وی افزود که ابتکار توسعه شی جینپینگ کاملاً با چشم انداز بلاروس منطبق است.

الکساندر لوکاشنکو گفت: ما بلافاصله به سازوکارهای ترویج آن پیوستیم و آماده آماده سازی مشترک و اجرای پروژه‌ها در بلاروس هستیم.

ابتکار توسعه جهانی، با هدف کمک به کشورهای در حال توسعه از طریق پروژه‌های کمک‌های فنی توسط چین، توسط شی جینپینگ در سپتامبر 2021 در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام شد. پکن گروه دوستان را در حمایت از این طرح تشکیل داد که در حال حاضر حدود 60 کشور عضو سازمان ملل را شامل می‌شود. بلاروس جزو اولین کشورهایی بود که به این گروه پیوست.

ابتکار امنیت جهانی هم توسط رئیس جمهور چین در آوریل 2022 در افتتاحیه مجمع بوآئو برای آسیا راه اندازی شد. این ابتکار بر اساس تاکید قاطعانه اقتدار و جایگاه سازمان ملل متحد، عملکرد مشترک چندجانبه گرایی واقعی، هماهنگی تلاش‌ها برای رسیدگی به تهدیدات امنیتی در هر دو حوزه سنتی و غیرسنتی، کار مشترک برای بهبود حاکمیت امنیت جهانی و ایجاد یک سیستم جدید است.

لوکاشنکو به شی جینپینگ: جهان نیازمند تصمیمات سیاسی مسئولانه است

شی جینپینگ، رئیس جمهور چین نیز ابراز اطمینان کرد که سفر رئیس جمهور بلاروس بسیار مثمر ثمر خواهد بود. او گفت: ما با تمایل مشترک برای توسعه روابط چین و بلاروس متحد شده‌ایم. ما چندین سال است که با هم دوست هستیم. دوستی ما قوی و ناگسستنی است. در شرایط بی ثباتی و آشفتگی اوضاع بین‌المللی، چین به ادامه تلاش‌های مشترک با بلاروس برای تقویت اعتماد متقابل سیاسی و همکاری عملی به نفع توسعه پویا، سالم و پایدار روابط دوجانبه متعهد است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.