ویرانی‌های ناشی از زلزله وجدان کشورهای مدعی بشریت را تکان نداد

وزیر امور خارجه سوریه امروز پنجشنبه در سخنرانی ویدئویی در شورای حقوق بشر در ژنو اعلام کرد که ویرانی های ناشی از زلزله وجدان دولتهای کشورهای مدعی بشریت را تکان نداد که به سیاست زدگی و استانداردهای دوگانه ادامه دادند و چشم بر زلزله زدگان بستند.

به گزارش ارز پرس، فیصل مقداد در ادامه سخنرانی ویدئویی خود در شورای حقوق بشر در ژنو گفت که سوریه بر لزوم حفظ نقش و سازوکارهای شورای حقوق بشر مطابق با آنچه در تصمیم تشکیل آن مقرر شده است، تاکید و آرزو می کند در زمینه حقوق بشر بر اساس اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و احترام به حاکمیت ملی فعالیت کند.

وزیر امور خارجه سوریه افزود: فاجعه زلزله اوضاع سختی را که سوریه در ۱۲ سال گذشته پشت سر گذاشته وخیم تر کرده است. به منظور مقابله با اثرات زلزله، برنامه تحرک اضطراری در سطح کشور آغاز شد و از کشورها و سازمان های بین المللی خواسته شده است تا از مناطق آسیب دیده حمایت کنند.

به گزارش سانا، فیصل مقداد خاطرنشان کرد: ویرانی های ناشی از زلزله وجدان دولت های کشورهای مدعی بشریت را تکان نداد که به سیاست زدگی و استانداردهای دوگانه ادامه دادند و چشم بر زلزله زدگان بستند.

وی تصریح کرد: محاصره غیرقانونی علیه سوریه باعث رنج انسانی عظیمی شده و مردم این کشور را از حقوق اولیه انسانی خود محروم کرده است. اقدامات قهری مانع از انجام عملیات بشردوستانه و برنامه تحرک اضطراری شده است و بنابراین خطر آنها کمتر از زلزله نیست.

مقداد ادامه داد: برخی کشورها در حالی که گزارش های سیاسی مغرضانه را تبلیغ می کنند، گزارش تهیه شده توسط گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد تأثیرات منفی اقدامات اجباری پس از سفر او به سوریه در اکتبر گذشته را پنهان می کنند. در این گزارش تاکید شده است که اقدامات اجباری علیه سوریه جنایت علیه بشریت تلقی می شود.

وزیر خارجه سوریه در پایان گفت که سوریه نقض فاحش و مستمر حقوق بشر توسط نیروهای اشغالگر وباندهای شهرک نشینان در جولان اشغالی سوریه و سرزمین های اشغالی فلسطین را محکوم می کند و بار دیگر بر حمایت بی دریغ خود از حق مردم فلسطین برای ایجاد کشور مستقل خود  تاکید می ورزد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.