رئیس اقلیم کردستان عراق: سیاست ما حمایت از دولت السودانی است

رئیس اقلیم کردستان عراق، بغداد را عمق استراتژیک اقلیم دانست و گفت که عراق می‌تواند در حل مشکلات انرژی غرب سهیم باشد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از «رووداو»، «نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق، در کنفرانسی در اربیل تأکید کرد که اقلیم کردستان و عراق مکمل یکدیگر هستند و اقلیم می‌تواند به تقویت امنیت در عراق کمک کند.

او افزود که ثبات عراق بر ثبات منطقه تأثیر می‌گذارد و اقلیم کردستان عراق می‌تواند به ثبات عراق کمک کند و ادامه داد که کشورها شاهد احیای سیاسی و اقتصادی عراق هستند و نقش عراق را بسیار مهم می‌دانند.

بارزانی تأکید کرد که عراق می‌تواند نقشی مهم در حل مشکلات غرب در عرصه انرژی بر عهده داشته است.

او گفت که تشکیل دولت محمد شیاع السودانی برای اولین بار بر اساس توافق مکتوب سیاسی انجام شد که در آن سقف زمانی مشخصی برای حل مشکلات تعیین شده و نشست‌های دوجانبه در بغداد ادامه دارد.

رئیس اقلیم کردستان عراق افزود که نخست‌وزیر عراق تمایل جدی به حل اختلافات دارد و سیاست اقلیم هم حمایت از «محمد شیاع السودانی» به عنوان نخست‌وزیر عراق است.

او افزود که قدرت عراق قدرت اقلیم کردستان است و برعکس آن هم درست است و هیچ کدام خطری برای دیگری نیست.

وی ادامه داد که اقلیم با جدیت در پی حل مساله سنجار است و نیروهای امنیتی عراق در کنار نیروهای اقلیم در راه عراق فداکاری کردند و شهید دادند.

بارزانی همچنین روابط اقلیم با سوریه را روابطی تاریخی دانست و گفت: سوریه در شرایط سخت پشتیبانی ما بود و افزود که حل بحران سوریه باید سیاسی باشد.

رئیس اقلیم کردستان عراق گفت که هیچ نیروی سیاسی وزن سیاسی جریان صدر را نادیده نمی‌گیرد و صدر مورد احترام در اقلیم کردستان عراق است و از صدر خواست که از دولت کنونی برای ارائه خدمات حمایت کند.

وی همچنین گفت که اقلیم کردستان روابطی برادرانه با ترکیه دارد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.