سفیر روسیه: آمریکا و ناتو امنیت آسیا-پاسیفیک را تضعیف می‌کنند

سفیر روسیه در چین تاکید کرد که ناتو و آمریکا با ایجاد ائتلاف‌های جدید نظامی در آسیا-پاسیفیک ساختار امنیتی در منطقه مذکور را تضعیف می‌کنند.

به گزارش ارز پرس، "ایگور مورگلف" سفیر روسیه در چین در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی دولتی چین "CGTN" گفت: یکی از این ائتلاف‌های نظامی ایجاد شده که همان آکوس و بین انگلیس، آمریکا و استرالیاست. تمامی اینها به بهانه ایجاد یک یگان زیردریایی اتمی استرالیایی است. اما مشخص است که پشت این اقدامات برنامه‌ها و طرح‌هایی برای فناوری‌های بالقوه نظامی به منطقه است.

این سفیر همچنین تاکید کرد: این ائتلاف جدید مشکلاتی را به وجود می‌آورد و امنیت و ثبات منطقه را با تضعیف می‌کند. من چیز مثبتی را در حضور ناتو در آسیا-پاسیفیک نمی‌بینم. در مواجهه با چنین چالش‌هایی، روسیه و چین باید برای حفظ ساختار امنیتی موجود، چالش‌ها و تهدیدات ناشی از حضور ناتو در آسیا-اقیانوسیه را به مقام‌های منطقه‌ای اطلاع دهند.

این دیپلمات روس همچنین با بیان اینکه مسکو و چین به صورت منظم مانورهای نظامی برگزار می‌کنند، افزود: برای آنهایی که نمی‌فهمند، ما با افزایش همکاری نظامی و نظامی-فنی با همفکران منطقه از جمله چین پاسخ خواهیم داد. ما به افزایش ظرفیت‌های دفاعی خود در واکنش به تهدیدهایی که ناتو شاید در این منطقه ایجاد کند، ادامه می‌دهیم.

مورگلف همچنین موضع پکن را در جنگ اوکراین-روسیه، "متوازن" دانست و "تمایل دوستان چینی برای همکاری در سازش صلح" را ستود.

وی گفت که مسکو ابتکار صلح ۱۲ ماده‌ای ارائه شده توسط وزارت خارجه چین را بررسی می‌کند و افزود: بسیاری از ایده‌های مطرح شده در این سند با موضع روسیه مطابقت دارد.

سفیر روسیه در پکن در ادامه صحبت‌هایش گفت:‌ مسکو آماده دستیابی به اهداف خود با روش‌های سیاسی و دیپلماتیک در اوکراین است. اما می‌بینیم که شرایط لازم برای مذاکرات صلح هنوز ایجاد نشده چون اربابان غربی دولت کی‌یف اجازه نمی‌دهند که اوکراین وارد روند مذاکره با ما شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.