انصارالله: هرگز به آمریکایی‌ها اجازه نخواهیم داد در خاک یمن بمانند

یک عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که یمن هرگز به آمریکایی‌ها اجازه نخواهد داد در خاک کشور بمانند و امنیت دریانوردی بین‌المللی را به خطر بیندازند.

به گزارش ارز پرس، علی القحوم، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با شبکه خبری المسیره یمن تاکید کرد که این جنبش هرگز به آمریکایی‌ها اجازه نخواهد داد حتی در یک وجب از خاک یمن بمانند.

القحوم گفت: ما به تمامی دلایلی که آمریکایی‌ها آن را بهانه‌ای برای حضور خود در یمن قرار داده‌اند، پایان خواهیم داد.

این عضو دفتر سیاسی انصارالله اظهار کرد: حضور نظامی آمریکا و انگلیس در باب المندب و در خاک یمن کل منطقه را به خطر می‌اندازد.

او در ادامه با تاکید بر اینکه ملت یمن هرگز اجازه نخواهند داد آمریکایی‌ها امنیت دریانوردی بین‌المللی را به خطر بیندازند، گفت: طرف آمریکایی در راستای تامین منافع استراتژیک خود به دنبال تحمیل هژمونی است.

القحوم افزود: مردم یمن می‌توانند از دریانوردی بین‌المللی در برابر خطری که ناوچه‌ها و کشتی‌های آمریکایی در باب المندب ایجاد می‌کنند، حفاظت کنند چراکه از تمامی عوامل قدرت برخوردار هستند.

این چهره انصارالله یمن ادامه داد: یمن آنچه را می‌خواهد با درایت رهبری خود و افزایش توانمندی‌های نظامی‌اش تحمیل و از حاکمیت، استقلال و منابع خود دفاع خواهد کرد و طرف آمریکایی باید این پیام‌ها را درک کند.

او همچنین با اشاره به اینکه نمی‌توان فداکاری‌های مردم یمن را نادیده گرفت، گفت: عربستان هنوز همان خصومت را نسبت به مردم ما دارد و تداوم حملات علیه مناطق مرزی ما دلیل آن است.

القحوم در پایان تاکید کرد: هیچ‌گونه عقب‌نشینی و یا غفلتی در مورد حاکمیت ملی وجود ندارد و موضعگیری ملی در مورد اینکه عربستان نمی‌تواند تنها یک میانجی باشد و هزینه جنایات خود را پرداخت خواهد کرد، ثابت است.

پیشتر دفتر سیاسی انصارالله و دولت صنعاء حضور آمریکا، انگلیس و عربستان در استان المهره را محکوم کرده و آن را به منزله تجاوز و اشغال آشکار و نقض حاکمیت کشور یمن دانست.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.