استارلینک و جاولین؛ نگرانی‌های چین در نبرد احتمالی با آمریکا

محققان چینی که کاستی‌های روسیه در جنگ اوکراین را برای آمادگی در نبرد احتمالی چین و آمریکا بررسی می‌کنند، توانایی ساقط کردن ماهواره‌های استارلینک و دفاع از ادوات چینی در برابر موشک‌های جاولین را از مواردی می‌دانند که ارتش این کشور باید در آن مهارت کسب کند.

به گزارش ارز پرس، بررسی‌های رویترز از حدود ۱۰۰ مقاله در بیش از ۲۰ نشریه دفاعی چین نشان می‌دهد که بخش دفاعی این کشور در حال تحلیل تاثیر تسلیحات و فناوری‌های آمریکایی است که ممکن است در حمله احتمالی چین به تایوان، علیه چین به کار گرفته شوند.

تایوان جزیره‌ای خودگردان است که چین آن را بخشی از خاک خود دانسته و حمله نظامی را یکی از گزینه‌های پس گرفتن آن می‌داند. آمریکا بزرگترین تامین‌کننده تسلیحاتی تایوان است و واشنگتن اعلام کرده که در صورت حمله چین، به طریقی از این جزیره دفاع خواهد کرد.

این نشریه‌های چینی زبان که عملیات‌های تخریبی اوکراین را نیز بررسی می‌کنند، یافته‌های صدها محقق در دانشگاه‌های نزدیک به ارتش چین، تولیدکنندگان تسلیحاتی و اندیشکده‌های نظامی را منتشر کرده‌اند.

چین در خلال پیشنهادات خود برای برقراری صلح در اوکراین، از پرداختن صریح به اقدامات مسکو یا عملکرد نظامی روسیه خودداری می‌کند، اما این نشریه‌ها که در دسترس عموم قرار دارد، ارزیابی شفاف‌تری از کاستی‌های ارتش روسیه ارائه می‌کنند.

وزارت دفاع چین به درخواست اظهارنظر رویترز پاسخ نداد و این خبرگزاری هم تصریح کرده که مشخص نیست این مقالات تا چه حد تفکر رهبران نظامی چین را نمایندگی می‌کنند.

با این حال، دو وابسته نظامی و یک دیپلمات آشنا به مطالعات دفاعی چین گفتند که ضرورت‌های تحقیقاتی در چین توسط شخص شی جینپینگ به عنوان رئیس کمیسیون مرکزی نظامی حزب کمونیست تعیین می‌شوند و واضح است که سران نظامی چین می‌خواهند بهترین استفاده را از جنگ اوکراین بکنند.

یک مقام دفاعی آمریکا نیز ضمن تایید تفاوت‌های موجود میان مناقشه اوکراین و مناقشه تایوان، اذعان داشت که جنگ اوکراین می‌تواند ایده‌هایی به چین بدهد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.