سازمان آزادی‌بخش سه طرح شهرک‌سازی جدید اسرائیل در قدس را محکوم کرد

سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) امروز (شنبه) اقدام دولت اشغالگر اسرائیل در تصویب سه طرح شهرک سازی جدید در شهر قدس که در معرض موج‌های مکرر شهرک‌سازی و پاکسازی نژادی است، محکوم کرد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری معا، دفتر ملی دفاع از اراضی و مقاومت در مقابل شهرک‌سازی که وابسته به سازمان آزادی بخش است، در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که کمیته برنامه ریزی در شهرداری رژیم صهیونیستی در قدس سه طرح ساخت شهرک‌های یهودی نشین جدید در شهر قدس با حدود ۷۰۰ واحد مسکونی یهودی نشین را تصویب کرد.

در این بیانیه آمده است که این پروزه از زمان آغاز سال جاری و روی کار آمدن دولت راستگرای تندرو به ریاست بنیامین نتانیاهو، پنجمین طرح شهرک سازی است. دولت اسرائیل راه را کاملاً برای شهرک‌سازی باز کرده است.

طبق این بیانیه، در شرایطی که فلسطینی‌ها با خطر غصب خانه‌هایشان و یا تخریب آن با ادعاهای مختلف مواجه هستند، ایتامار بن گویر، وزیر تندرو امنیت داخلی اسرائیل دستور به تخریب خانه فلسطینی‌ها در قدس شرقی در ماه رمضان را داده است. خطر تخریب و آوارگی قریب الوقوع بیش از ۱۵۰ خانواده فلسطینی در منطقه قدیمی در قدس و محله‌های اطراف آن را قبل از ماه رمضان تهدید می‌کند. قرار است که دادگاه‌های اسرائیلی طی ماه جاری، جلسه‌هایی را برگزار کنند که احتمالا نتایج آن درمورد پرونده‌های اخراج و آواره سازی تعیین کننده است و بیش از ۸۰ فلسطینی را با خطر کوچاندن اجباری مواجه می‌کند. در پشت این شکایت‌ها، گروه‌های شهرک‌سازی قرار دارند که خواهان تخلیه خانه‌های فلسطینی‌ها با بهانه‌های مختلف هستند که از جمله این بهانه‌ها، این است که مالکیت آن خانه‌ها به یهودیان پیش از سال ۱۹۴۸ برمی‌گشته است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.