همکاری مخفیانه آمریکا و شرکت تولید کننده پگاسوس

منابع رسانه‌ای از همکاری مخفیانه واشنگتن و شرکت اسرائیلی تولید کننده جاسوس افزار «پگاسوس» علی‌رغم قرار داشتن این شرکت در فهرست سیاه آمریکا پرده برداشتند.

به گزارش ارز پرس، روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد که واشنگتن در حال همکاری مخفیانه با شرکت اسرائیلی «NSO Group» است و یکی از قوی ترین برنامه‌های آن را خریداری کرده است.

طبق این گزارش، آمریکا سوم نوامبر ۲۰۲۱ اعلام کرد که شرکت سازنده جاسوس افزار پگاسوس را در فهرست سیاه خود قرار داده است اما پنج روز پس از این تصمیم قراردادی را با شرکت NSO Group منعقد کرد.

نیویورک تایمز در این باره گزارش داد، طبق توافقی که میان دولت آمریکا و NSO منعقد شد، واشنگتن یکی از قدرتمندترین ابزارهای این شرکت اسرائیلی را به دست آورد، ابزاری که امکان تعیین مکان وجود تلفن همراه را در سراسر جهان فراهم می‌کند.

طبق این گزارش، این توافق مخفیانه امضا شد و به عنوان بخشی از آن، تصمیم گرفته شد که دولت آمریکا کاربر نهایی استفاده کننده از برنامه معروف به "لاندمارک" باشد اما اکنون مشخص نیست که چه دستگاه‌هایی از آن استفاده می کنند.

این قرارداد به دولت آمریکا اجازه می‌دهد تا برنامه را آزمایش و از آن در برابر اهداف مورد نظر در مکزیک استفاده کند.

یک مقام ارشد کاخ سفید در واکنش به این خبر نیویورک تایمز مدعی شد: ما از چنین قراردادی اطلاع نداریم و هرگونه استفاده از این ابزار ممکن است بسیار نگران کننده باشد.

کاخ سفید و دستگاه اطلاعات آمریکا از پاسخگویی به سوالات نیویورک تایمز درباره جزئیات بیشتر این خبر خودداری کردند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.