سفیر روسیه در سازمان ملل: اسرائیل به سوریه و کشورهای دیگر تجاوز می‌کند

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که رژیم صهیونیستی فقط به سوریه حمله نمی‌کند بلکه به کشورهای دیگر نیز تعدی می‌کند.

به گزارش ارز پرس، به نقل از روزنامه القدس العربی، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل درباره سیاست یک بام و دو هوای کشورهای غربی با موضوع ورزش گفت: در زمانی که تیم‌های روسیه را از شرکت در مسابقات منع می‌کنند و فیفا به فرانسه حق قبول یا رد مشارکت روسیه در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را می‌دهد اندونزی را مجازات می‌کنند به این دلیل که استقبال از یک هیئت اسرائیلی را رد کرده است. آیا نفاقی بیشتر از این وجود دارد؟

وی درباره نقض‌های مکرر حریم هوایی سوریه توسط رژیم صهیونیستی گفت: ما به آن‌ها می‌گوییم که حمله به سوریه را متوقف کنند و این را در شورای امنیت هم می‌گوییم. آن‌ها ادعا می‌کنند که پایگاه‌های ایرانی را مورد هدف قرار می‌دهند همانطور که آمریکا هم این کار را می‌کند. اینجا باید موضع معاون سخنگوی رسمی دبیرکل سازمان ملل را یادآور شوم که نتوانست به سؤالی درباره حضور آمریکا در سوریه پاسخ بدهد. این کار همیشگی اسرائیل است و صرفا درباره سوریه نیست بلکه در لبنان و کشورهای دیگر نیز که اسرائیل آن‌ها را خطر می‌داند این حملات را انجام می‌دهد. ما همیشه با این مسائل قاطعانه مخالف هستیم.

نبنزیا درباره اظهارنظر کشورهای غربی درخصوص موضوع برعهده گرفتن ریاست دوره‌ای شورای امنیت توسط روسیه در سایه جنگ اوکراین گفت: برخی کشورها به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویی می‌توانند مشخص کنند چه کسی باید کرسی ریاست شورای امنیت را در دست بگیرد. تا زمانی که نظام جهانی کنونی به همین صورت باقی مانده است تغییری در قوانین نوبتی بودن ریاست شورای امنیت صورت نخواهد گرفت. آیا زمانی که آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ حمله کرد کسی این موضوع را مطرح کرد؟

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.