دیدار رئیس دستگاه قضایی عراق با نخست‌وزیر و رئیس جمهور سوریه

رئیس شورای عالی قضایی عراق امروز پنجشنبه ضمن دیدار با نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور سوریه در دمشق، با آنها درباره روابط دوجانبه به ویژه در حوزه امنیتی و مبارزه با تروریسم رایزنی کرد.

به گزارش ارز پرس، در دیدار فائق زیدان، رئیس شورای عالی قضایی عراق با بشار اسد، روابط دوجانبه میان سوریه و عراق و چالش‌های پیش روی دو کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه امنیت و همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم که سوریه و عراق را هدف قرار می‌دهد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش میدل ایست، در این دیدار همچنین همکاری مشترک قضایی و حقوقی مورد بررسی قرار گرفت و بشار اسد گفت که قوه قضائیه تعادل هر کشور و مبنای عدالت و ثبات آن است و استقلال قوه قضاییه مصونیت دولت و جامعه است و بنابراین همکاری در این زمینه در امنیت و ثبات دو کشور منعکس می‌شود.

فائق زیدان گفت: آنچه که مردم عراق و سوریه در سال‌های گذشته با آن مواجه بوده‌اند، ارتقای سطح همکاری‌های دو کشور را به حداکثر سطوح خود در زمینه‌های مختلف به ویژه آنهایی که امنیت و ثبات دو کشور را افزایش می‌دهد، ضروری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری سانا، رئیس شورای عالی قضایی عراق همچنین در دیدار با حسین عرنوس، نخست وزیر سوریه درباره همکاری بین دو کشور برادر در حوزه قضایی و جزئیات نتایج نشست ها با وزارت دادگستری سوریه گفت وگو کرد.

زیدان روز گذشته در راس هیئتی بلندپایه وارد دمشق شد و مورد استقبال احمد السید، وزیر دادگستری سوریه قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.