حزب‌الله لبنان: دست دشمن صهیونیستی در تنش‌افزایی باز نیست

یکی از نمایندگان پارلمان لبنان تحولات اخیر در داخل فلسطین را واکنش طبیعی مردم و گروه‌های فلسطینی و ملت‌های عربی و اسلامی دانست و تاکید کرد که در روند تشدید تنش، دستان دشمن صهیونیستی باز نیست.

به گزارش ارز پرس، حسن عزالدین، نماینده فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان (وابسته به حزب‌الله لبنان) در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اظهار کرد: آنچه رخ داده، واکنش طبیعی ملت و گروه‌های فلسطینی و ملت‌های عربی و اسلامی است.

عزالدین تاکید کرد: آنچه روز گذشته در داخل فلسطین رخ داد و امروز در حال وقوع است، نشان می‌دهد که جنایت در حق قدس، مسجد الاقصی و مقدسات به تمامی مسلمانان، مسیحیان و تمامی آزادگان جهان مربوط است و بر این اساس حق این ملت‌ها است که هر کاری که می‌توانند در چارچوب دفاع از این مقدسات و کمک به ملت فلسطین انجام دهند.   

این نماینده فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در ادامه گفت: اقدامات سرکوب‌گرانه و مجرمانه دشمن صهیونیستی در مسجد الاقصی، نشان‌دهنده وحشی‌گری دشمن و بی‌مبالاتی‌اش نسبت به تمامی منشورهای بین‌المللی و چارچوب‌های اخلاقی بشریت در برخورد با مقدسات است.

او افزود: هرگونه واکنشی در مورد فلسطین نشان‌دهنده این است که این ملت‌ها مخالف هتک حرمت مسجد الاقصی هستند و این یعنی این ملت‌ها احساسات پنهان بسیاری دارند که آنها را برای لحظه تعیین‌کننده‌ای در پاسخ به این دشمن نگه می‌دارند.

عزالدین در ادامه گفت: دستان دشمن صهیونیستی در روند تشدید تنش باز نیست زیرا می‌داند این امر به معادله محور مقاومت مربوط است و در تمامی میدان‌ها نیز معادله لبنان با رژیم صهیونیستی از یک سو باز هستند و این رژیم می‌داند همانگونه که دبیرکل حزب‌الله معادله را ترسیم کرد، در صورت هرگونه تجاوز به مقاومت در لبنان، مقاومت در کمین خواهد بود.

نماینده پارلمان لبنان ادامه داد: همانگونه که دبیرکل حزب‌الله در گفت‌وگوی قبلی خود اعلام کرد، اگر دشمن قدس، مسجد الاقصی و مقدسات را هدف قرار دهد، ممکن است در یک لحظه منطقه به درگیری کشیده شود که هیچ کسی نمی‌تواند اثرات و نتایج آن را پیش‌بینی کند و به این ترتیب این دشمن است که تمام مسؤولیت آن را متحمل می‌شود به این دلیل که او است که همواره حمله کرده و احساسات مسلمانان جهان را تحریک می‌کند و هر لحظه ممکن است موجب ایجاد شرایط خطرناکی در منطقه و پیچیده‌تر شدن اوضاع شود.

از ابتدای روز پنج‌شنبه پس از شلیک بیش از 4۰ راکت از دشت‌های واقع در جنوب شهر صور در مرزهای لبنان به سمت تعدادی از شهرک‌های اسرائیلی و در مقابل شلیک خمپاره‌هایی توسط توپخانه این رژیم به اطراف شهرک‌های القلیله و المعلیه در شهر صور واقع در جنوب لبنان، مرزهای جنوبی لبنان با اراضی اشغالی دچار تنش شدند.

پس از حملات متقابل این مناطق مرزی در روز جمعه با گشت‌های نیروهای فوق‌العاده بین‌المللی در جنوب لبنان و گشت‌های ارتش لبنان جهت حفظ امنیت و ثبات منطقه، شاهد آرامشی شکننده بود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.