میقاتی: عاملان حمله موشکی از جنوب کشور عناصر غیرلبنانی بودند

نخست وزیر دولت موقت لبنان اعلام کرد، تحقیقات نشان داد کسانی که از جنوب این کشور به سمت اراضی اشغالی موشک شلیک کردند احزاب سازمان یافته نبودند، بلکه عناصر غیرلبنانی بودند.

به گزارش ارز پرس، به نقل از سایت النشره، نجیب میقاتی، نخست وزیر دولت موقت لبنان درباره حمله موشکی از جنوب این کشور به سمت اراضی اشغالی و حملات متقابل رژیم صهیونیستی به روستاهای لبنان و آنچه در مورد غیبت و ناتوانی دولت در پرداخت به این مساله گفته می‌شود، تصریح کرد: آنچه در این باره گفته می‌شود صرفا هجمه‌ای رسانه‌ای است زیرا دولت از همان لحظات اولیه وقوع این حوادث در جنوب لبنان تماس‌های لازم را با نهادهای مربوطه و طرف‌های بین‌المللی برقرار کرده است و به وزارت خارجه لبنان هم دستور داد همزمان اقدامات لازم را انجام دهد و پس از انجام بررسی‌های دقیق، موضعی روشن اعلام کرد.

وی افزود: تحقیقات اولیه ارتش لبنان نشان داد که کسانی که از جنوب این کشور به سمت اراضی اشغالی موشک شلیک کردند احزاب سازمان یافته نبودند، بلکه عناصر غیر لبنانی بودند و این حملات در واکنش به تجاوز اسرائیل به سرزمین‌های فلسطین و نوار غزه صورت گرفته است.

میقاتی تاکید کرد: ادامه تجاوزات "اسرائیل" به لبنان و نقض مداوم حاکمیت لبنان غیرقابل قبول است و ما شکایت جدیدی در این زمینه به دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت ارائه کرده‌ایم.

جان مراد، نماینده دائم لبنان در سازمان ملل شکوائیه وزارت خارجه این کشور به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت را ارائه کرد.

این وزارتخانه در شکوائیه خود نسبت به خطرات تحولات اخیر منطقه به ویژه روستاهای واقع در جنوب لبنان هشدار داد و رژیم صهیونیستی را مسؤول عواقب هر گونه تشدید تنش‌هایی دانست که اوضاع در مرزهای جنوبی لبنان را ملتهب می‌کند.

لبنان در این شکوائیه بر پایبندی خود به سیاست خویشتن داری، بر اساس آگاهی از اهمیت ثبات و آرامش، و اشتیاق تزلزل ناپذیر خود برای انجام تعهدات بین‌المللی‌اش تاکید کرد و در ادامه حملات روز جمعه رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب این کشور را محکوم کرد که جان غیرنظامیان و امنیت خاک لبنان را به خطر انداخت.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.