خبرنگار هاآرتص: تا زمانی که اشغالگری متوقف نشده، مشکلات اسرائیل حل نمی‌شوند

روزنامه عبری زبان هاآرتص در مقاله‌ای توقف اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطینی را خواستار شد و آن را اصل بحران سیاسی حال حاضر این رژیم دانست.

به گزارش ارز پرس، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، کارولینا لاندسمان، نویسنده این مقاله در روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت، اختلاف سیاسی باید دوباره روی علت اصلی مشکل که "اشغالگری" است، متمرکز شود.

لاندسمان در ادامه نوشت، اختلاف سیاسی باید مجددا حول محور درگیری تنظیم شود و احزاب راست و چپ اسرائیل هر کدام باید مطابق رویکرد خود، ابتکارعملی اسرائیلی را برای حل درگیری دو طرف فلسطینی و اسرائیلی خواستار شوند.

این نویسنده اسرائیلی در ادامه تاکید کرد که مطلب فردریک جیمسون، منتقد ادبی آمریکایی درباره اینکه "تصور پایان جهان از تصور پایان سرمایه‌داری آسان‌تر است" در مورد اسرائیلی‌ها صدق می‌کند و همچنین می‌توان گفت تصور پایان اسرائیل از تصور پایان اشغالگری آسان‌تر است.

او در ادامه نیز نوشت، جنبش اعتراضی علیه دولت به منزله مخالفت با اشغالگری است، هرچند که در اعتراضات به این مساله اشاره نشد و تا زمانی که نیروهای قدرتمند مردم در خیابان‌ها فریاد نزنند "کافی است اشغالگری را متوقف کنید"، شرایط در اسرائیل هرگز بهتر نخواهد شد و مسایل به شکل ناگهانی به حالت عادی خود بازنخواهد گشت.  

لاندسمان در ادامه مقاله خود تاکید کرد که اپوزیسیون رژیم صهیونیستی مدتی است که در محافل اسرائیلی غائب است و مبارزه با اشغالگری به یک مد سیاسی قدیمی تبدیل شده و فرصتی برای بازگشت آن وجود ندارد و خبری از توجه به تحقق راه‌حل دوکشوری و صلح وجود ندارد.

این نویسنده اسرائیلی در ادامه نوشت، نتانیاهو روند صلح را نابود کرد و ترس از واگذاری سرزمین را به ارث برد و این همان ترسی است که جریان چپ را نابود کرد.

او افزود: آیا از جریان حاکم در اسرائیل انتظار داریم که به عنوان پیشگام تغییر سیاسی، ایده‌های قدیمی را زنده کرده و گفتگو درباره اشغالگری را از سربگیرد؟ با مراجعه به مقاله جیمسون می‌بینیم که پس از ۵۶ سال از آغاز اشغالگری، هنوز فکر کردن به اینکه اسرائیل خارج از مرزهای رژیم اشغالگر باشد، دشوار است.

لاندسمان در پایان مقاله خود تاکید کرد، اسرائیلی‌ها باید درک کنند که تمامی مشکلات آنها نتیجه اشغالگری است و تا زمانی که راه‌حلی برای درگیری‌های دو طرف فلسطینی و اسرائیلی ایجاد نشود، هیچ یک از آن مشکلات حل نخواهد شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.