وضعیت کشکان بعد از دو روز باران/دبی رودخانه به ۵۰۰ مترمکعب می‌رسد

اکبر مهری در گفت و گو با خبرنگار ارز پرس با بیان اینکه تا صبح پنج شنبه در ادامه بارندگی‌های اخیر ۱۸۰ مترمکعب بر ثانیه آب وارد رودخانه کشکان در شهرستان شد، اظهار کرد: با توجه به خروجی آب رودخانه کشکان در پلدختر و به دلیل سرازیر شدن آب‌های بالا دست، پیش بینی می‌شود تا ساعت ۱۳ امروز (پنجشنبه) حجم آب در این رودخانه به ۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه برسد.

وی افزود: این در حالی است که تاب آوری و ظرفیت رودخانه کشکان سه هزار مترمکعب برثانیه بوده و این نشان می‌دهد بحران و اتفاق خاصی در شهرستان پلدختر رخ نمی‌دهد.

وضعیت دبی آب رودخانه «چول هول»

رئیس منابع آب پلدختر گفت: دبی آب رودخانه «چول هول» در اثر بارندگی‌های اخیر به ۸۰ مترمکعب بر ثانیه رسیده و این در حالی است که آب در حال فروکش کردن است، ظرفیت و تاب آوری این رودخانه ۲۵۰ مترمکعب بر ثانیه است.

وی به عمده مشکلات ناشی از بارندگی‌ها در شهرستان پلدختر اشاره کرد و افزود: جمع شدن آب در سه نقطه پشت دایک حفاظتی شهر معمولان به دلیل عدم تعبیه عبور رواناب‌ها یکی از عمده مشکلات در بارندگی‌های اخیر است.

مهری یادآور شد: یک اکیپ از منابع آب شهرستان با استقرار در محل دایک حفاظتی شهر معمولان در حالت آماده باش هستند تا در صورت ایجاد هرگونه مشکل در اسرع وقت اقدام لازم را انجام دهند.

وی افزود: بر این اساس به وسیله ماشین آلات سنگین نسبت به لوله گذاری در دایک حفاظتی برای هدایت رواناب‌ها به درون رودخانه انجام شده است.

خطر بیخ گوش روستای «چم گز»

رئیس اداره منابع آب پلدختر به روستای «چم گز» اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بیشترین حجم بارندگی در گزارش هواشناسی در این نقطه اعلام شده و خروجی آب رودخانه در جنوب شهرستان، خطر بحران در این منطقه در بارندگی‌ها احساس می‌شود.

وی افزود: روستای چم گز روی ترانشه قرار دارد و با توجه به عبور آب خروجی رودخانه‌های کشکان و سیمره در این منطقه با شستن زیر کوه در این نقطه خانه‌های مسکونی حاشیه رودخانه در معرض تهدید قرار می‌گیرند که خوشبختانه در بارندگی‌های اخیر اتفاق خاصی در این منطقه رخ نداده است.

مهری یادآور شد: از طرفی روستای «چم گز» فاقد دایک حفاظتی است که برای احداث آن مبلغ ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که باید از طریق استانداری لرستان تأمین شود در غیراین صورت باید فکر اساسی برای جابجایی روستا به منطقه امنی اندیشیده شود.

بارندگی‌ها تا ساعت ۶ صبح امروز (پنجشنبه) در شهر پلدختر ۵۱ میلی متر و در روستای افرینه ۵۳ میلی متر گزارش شده است.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.