جزئیاتی از ده‌ها حمله سایبری به سایت‌ها و وبسایت‌های اسرائیلی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه اعلام کردند که گروه هکری "آنانیموس سودان" اواخر هفته ده‌ها حمله سایبری به سایت‌ها و وب سایت‌های این رژیم انجام داد.

به گزارش ارز پرس، سایت شبکه خبری المیادین به نقل از روزنامه عبری زبان "معاریو" گزارش داد، گروه هکری "آنانیموس سودان" که به تازگی نقش فعالی در حملات سایبری به اسرائیل ایفا کرده و با دو گروه هکری روسی، یک گروه هکری مالزیایی، یک گروه اندونزیایی و چند گروه کوچک دیگر همکاری می‌کند، اواخر هفته ده‌ها حمله سایبری در اراضی اشغالی انجام داد.

به نوشته معاریو، این حملات سایبری بخشی از عملیات قدس موسوم به #OPJerusalem است که هر سال در اوایل ماه آوریل تکرار می‌شود.

این روزنامه عبری زبان در ادامه نوشت، شرکت Check point از ثبت حدود ۶۰ حمله سایبری در اواخر هفته شامل هک سایت‌ها و از کاراندازی آنها با شعارهایی علیه رژیم اشغالگر و گزارش‌هایی از هک دوربین‌ها و سیستم‌های رصد و کنترل بر مراکز اطلاعاتی چند سایت کوچک خبر داد.

همچنین معاریو نوشت، صحبت درباره حمله‌ای در ابعاد وسیعتری نسبت به سال‌های گذشته است که در برخی موارد از ابزارهای بسیار قوی‌تری نسبت به سال‌های قبل استفاده شده است.

یکی از سایت‌های مهمی که صبح روز جمعه هدف حمله سایبری قرار گرفتند، می‌توان به سایت "الجامعة المفتوحة"، سایت پست و سایت‌های بانک‌های رژیم صهیونیستی اشاره کرد، همچنین حملات سایبری دیگری به چند سایت کوچک انجام شده و برخی از آنها مختل شدند.

به نوشته معاریو، در سرویس داخلی سایبری ادعا کردند که این تلاش‌ها رصد و با آنها مقابله شد و این حملات تنها محدود به سایت‌های بازاریابی بوده و ارتباطی با سیستم‌های داخلی بانک‌ها نداشتند.

این روزنامه عبری زبان نوشت، سایت‌های شرکت‌های تلفن همراه "اسرائیلی" در ساعات ظهر روز جمعه هدف قرار گرفته و سایت شرکت برق در عصر همان روز هدف حمله قرار گرفتند و سیستم آژیر خطر و هشدار بمباران موسوم به "تسیفاع ادوم" (رنگ قرمز) فعال شد.

روزنامه عبری "یسرائیل هیوم" نیز روز شنبه گزارش داد، حملات "DDOS" موجب مختل شدن برخی از سایت‌های معروف اسرائیلی شد، در طول دو روز مربوط به بزرگداشت روز جهانی قدس، نزدیک به ۶۰ حمله سایبری شامل هک سایت‌ها و از کار انداختن وب‌سایت‌ها انجام شدند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی چند روز قبل اعلام کردند که زیرساخت‌های شرکت پست این رژیم هدف حمله سایبری قرار گرفته و در نتیجه، برای جلوگیری از دسترسی هکرها، بخشی از سیستم‌های کاری خود را مسدود کردند.

رژیم صهیونیستی اواسط مارس گذشته اعلام کرد که هدف حملات سایبری بزرگ و بی‌سابقه‌ای قرار گرفته و این حملات به وب‌سایت‌های دولتی غیرنظامی آسیب زده، اما آسیبی به سایت‌های امنیتی وارد نشد.  

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.