عضو شورای ریاستی یمن: نقشه راهی برای موفقیت روند سیاسی مطرح است

عضو شورای ریاستی یمن اعلام کرد که یک نقشه راه برای موفقیت روند سیاسی در یمن مطرح است که ظرف چند روز آینده اعلام خواهد شد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از از روزنامه رأی الیوم، عیدروس الزبیدی، عضو شورای ریاستی یمن طی دیداری در ریاض با سفیر دانمارک در یمن درباره تحولات سیاسی و انسانی این کشور و آخرین تحولات روند سیاسی با رهبری عربستان و نظارت سازمان ملل برای پایان جنگ بحث و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار درباره نتایج مذاکرات هیئت‌های عربستان و عمان با رهبران انصارالله در صنعا و موانع مذاکرات مستقیم و نقشه راه مطرح شده برای موفقیت روند سیاسی بحث و گفت‌وگو شد. قرار است این نقشه راه ظرف چند روز آینده اعلام شود.

الزبیدی که ریاست شورای انتقالی جنوب یمن را بر عهده دارد، گفت: مساله جنوب در روند سیاسی فراگیر به عنوان یک مساله محوری و در یک چارچوب خاص که تمام طرف‌های شورای ریاستی درباره آن توافق دارند، مطرح خواهد شد.

دوشنبه هانس گروندبرگ، فرستاده سازمان ملل به یمن طی گزارشی به شورای امنیت از فرصت جدیدی برای پایان بحران در این کشور خبر داد.

هشتم آوریل هیئت‌هایی از عربستان و عمان مذاکراتی را با رهبران انصارالله یمن در صنعا برای تمدید آتش‌بس و تحقق صلح در یمن برگزار کردند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.