پرداخت ۲۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به صنایع تبدیلی

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کریم ذوالفقاری در حاشیه گردهمایی مدیران صنایع کشاورزی سازمان‌های جهاد کشاورزی کشور گفت: تسهیلات ۲۵ هزار میلیارد تومانی از محل منابع داخلی بند الف تبصره (۱۸) و بند الف ماده (۵۲) به صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی پرداخت شده که بیش از ۷۰ درصد آن از منابع داخلی بانک‌های مختلف بوده است.

وی اظهار داشت: برای صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی هم در برنامه هفتم توسعه و هم به صورت محصولی برنامه‌ریزی کرده‌ایم و هدفگذاری‌ها مشخص است، اما مشکل تأمین تسهیلات داریم.

ذوالفقاری با بیان اینکه در سنوات گذشته اقدامات خوبی در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی صورت گرفته است، گفت: در حال حاضر از حدود ۱۲۵ میلیون تن محصولات کشاورزی کشور نزدیک به ۹۰ درصد آن جذب صنایع تبدیلی و تکمیلی می‌شود و یک مرحله فرآوری روی آن انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: کشورهای موفق در حوزه کشاورزی، چند مرحله فرآوری روی محصولات خام خود انجام می‌دهند.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی، خام فروشی را بلای جان بخش کشاورزی دانست و تصریح کرد: با صنایع تبدیلی و تکمیلی می‌توان بهره‌وری را بالا برد و ایجاد ارزش افزوده کرد.

وی در همین حال گفت: استفاده بهینه از تولیدات کشاورزی در زیربخش‌های زراعت، باغبانی، دام و طیور، آبزیان، زنبور عسل و جنگل و مرتع در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.