فرمانده آمریکا: جنگ در منطقه اقیانوس آرام-هند نه اجتناب‌ناپذیر است و نه قریب‌الوقوع

فرمانده فرماندهی اقیانوس آرام-هند آمریکا تاکید کرد، ایالت متحده با موفقیت و به طور مستمر در حال جلوگیری از درگیری است و هیچ نشانه قریب‌الوقوعی از جنگ در اقیانوس آرام-هند نیز وجود ندارد؛ اما ادامه تحرکات موشکی کره شمالی همراه با دیگر تهدیدات، چالش‌های جدی را برای صلح و ثبات در این منطقه به وجود می‌آورد.

‌به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، آدمیرال جان آکوئیلینو، فرمانده فرماندهی اقیانوس آرام-هند آمریکا همچنین در جریان جلسه شهادت در کمیته خدمات مسلحانه مجلس نمایندگان پیرامون موقعیت نظامی و چالش‌های امنیت ملی آمریکا در منطقه اقیانوس آرام-هند، بر اهمیت تقویت ائتلاف‌های آمریکا برای جلوگیری از هرگونه اقدام تهاجمی آتی کره شمالی و چین تاکید کرد.

وی مدعی شد: این فرماندهی هر روز به طور خستگی‌ناپذیر برای جلوگیری و نه تحریک درگیری‌ها تلاش می‌کند. جنگ نه اجتناب‌ناپذیر است و نه قریب‌الوقوع.

آدمیرال آکوئیلینو افزود: با این حال این منطقه به خاطر حمله روسیه به اوکراین، بسیج نظامی و رفتار خصمانه چین و همچنین ادامه تحرکات موشکی و لفاظی‌های اتمی کره شمالی با دوره‌ای از ریسک بالا مواجه است.

کره شمالی از آغاز سال گذشته میلادی نزدیک به ۱۰۰ موشک بالستیک پرتاب کرده در حالی که تهدید کرده در صورت وقوع هرگونه حادثه‌ای به صورت پیشگیرانه از تسلیحات اتمی علیه آمریکا و کره جنوبی استفاده می‌کند.

آدمیرال آکوئیلینو در این جلسه خواستار تلاش‌ها برای حفظ موقعیت نظامی مستحکم آمریکا همزمان با تقویت شراکت‌ها و ائتلاف‌های موجود آمریکا در منطقه برای جلوگیری از هرگونه تهاجم در آنجا شد.

وی گفت: بار دیگر تاکید می‌کنم درگیری در منطقه اقیانوس آرام-هند اجتناب‌ناپذیر نیست؛ اما ما برای تضمین یک آینده صلح‌آمیز نمی‌توانیم به دستاوردهای گذشته‌مان تکیه کنیم.

ژنرال پل لا-کمرا، فرمانده نیروهای آمریکایی در کره نیز بر لزوم تقویت ائتلاف آمریکا-کره جنوبی تاکید کرد.

وی پیش از این جلسه شهادت گفت: ما هرگز نباید این ائتلاف را به عنوان مرکز ثقل خود در بازدارندگی رژیم کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی بدیهی بدانیم. جنگ کره به ما یاد داد که باید همیشه در کنار متحدانمان برای تضمین صلح و ثبات پایدار در شبه جزیره کره آماده باشیم.

این فرمانده بار دیگر اطمینان داد که اگر پیونگ‌یانگ تصمیم به ازسرگیری اقدامات خصمانه خود علیه سئول بگیرد، نیروهای مشترک کره جنوبی و آمریکا برای مقابله آماده خواهند بود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.