کره جنوبی به اوکراین سلاح نمی‌دهد

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، این کشور به خاطر ثبات روابط با روسیه به اوکراین سلاح نمی‌دهد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، دفتر یون سوک یول ریاست جمهوری کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیچ قانونی در قانون اساسی کره جنوبی وجود ندارد که تحویل سلاح به کشور متخاصم دیگر را ممنوع کند. همچنین هیچ بندی در مقررات وزارت خارجه کره جنوبی وجود ندارد که اجازه ارائه کمک نظامی به کشور ثالثی را که در مضیقه است، نمی‌دهد. ما این کار را انجام نمی‌دهیم، چون در حالیکه سئول فعالانه از جامعه بین المللی به خاطر حفاظت از آزادی شهروندان اوکراینی حمایت می‌کند، باید روابط با روسیه را به شیوه‌ای پایدار مدیریت کنیم.

اوایل امروز یونهاپ از قول یکی از مقام‌های ارشد ریاست جمهوری کره جنوبی گزارش کرده بود که هرگونه تصمیم از سوی سئول درباره ارسال تسلیحات کشنده به اوکراین به مسکو بستگی دارد.

این مقام ارشد ریاست جمهوری کره جنوبی گفته بود: سخنان رئیس جمهوری یک عقل سلیم و پاسخ اصولی بود. مقام‌های روسیه در مورد چیزی اظهار نظر می‌کنند که اتفاق نمی‌افتد، اما می‌توانیم برعکس فکر کنیم که آنچه در آینده انجام خواهیم داد به روسیه بستگی خواهد داشت.

روز چهارشنبه رئیس جمهوری کره جنوبی گفته بود در صورت بروز وضعیتی در اوکراین که جامعه بین‌المللی نمی‌تواند آن را تحمل کند، برای سئول سخت خواهد بود که بر ارائه تنها کمک‌های بشردوستانه یا مالی به کی‌یف اصرار داشته باشد و به این ترتیب برای نخستین بار امکان کمک نظامی به کی‌یف از سوی سئول فراهم شود.

همان روز، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفته بود که مسکو بابت رویکرد غیردوستانه کره جنوبی در قبال وضعیت اوکراین متاسف است و ادامه داد: آغاز ارسال سلاح به اوکراین به صورت غیرمستقیم به معنای دخالت در این درگیری است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز امروز گفت که مسکو هرگونه تحویل تسلیحات به اوکراین را بدون توجه به اینکه از کجا آمده است، به عنوان یک اقدام آشکارا خصمانه ضد روسیه در نظر خواهد گرفت.

وی افزود، روسیه مواضع کشورها را در قبال این موضوع در نظر می گیرد و در عین حال موضع مسکو را در مورد مسائل مربوط به منافع امنیتی اساسی کشورها در مورد جمهوری کره تشکیل می‌دهد. ما می‌توانیم در مورد رویکردهای حل و فصل اوضاع در شبه جزیره کره صحبت کنیم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

جنوبی اوکراین

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.