مذاکرات محرمانه امان و تل‌آویو درباره نماینده اردنی بازداشت شده

یک روزنامه عبری زبان به نقل از یک خبرنگار اردنی فاش کرد که مذاکرات محرمانه‌ای درباره نماینده اردنی بازداشت شده در اراضی اشغالی میان امان و تل‌آویو در دست انجام است.

به گزارش ارز پرس، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، روزنامه عبری زبان "یسرائیل هیوم" در سایت خود به نقل از یک خبرنگار اردنی که نامش را فاش نکرد، اعلام کرد که گفتگوهای محرمانه‌ای درباره پرونده عماد العدوان، نماینده اردنی بازداشت شده در اراضی اشغالی در کانال‌های امنیتی اردن و رژیم صهیونیستی در جریان است.

این روزنامه عبری زبان در ادامه نوشت، در صورتی که این پرونده به سرعت حل نشود، موجب گسترش دامنه تنش‌ها و ناآرامی‌ها در اردن خواهد شد.

عمر عیاصره، نماینده پارلمان اردن روز سه‌شنبه اعلام کرد که اردن برای بازگرداندن عماد العدوان که به اتهام قاچاق اسلحه در اراضی اشغالی بازداشت شده، تلاش می‌کند اما روابط میان امان و تل‌آویو در وضعیت بسیار بدی قرار دارد.

عیاصره در ادامه تاکید کرد: اردن هرگز اجازه نخواهد داد یکی از اعضای پارلمانش در بازداشت باقی بماند.

او همچنین گفت، مذاکراتی با رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی برای حل این اختلاف‌نظر در دست انجام است و کارها به سمت یک قرارداد سیاسی میان امان و تل‌آویو پیش می‌رود.

روزنامه عکاظ چاپ عربستان سه‌شنبه نوشت، یک کشور عربی برای آزادی العدوان که کمی پیش از ورودش به مناطق تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین توسط رژیم صهیونیستی بازداشت شد، با رژیم صهیونیستی وارد گفتگو شده اما به گفته برخی منابع آگاه این رژیم از همکاری در این زمینه سربازمی‌زند.

این منابع در ادامه گفتند که مذاکرات با رژیم صهیونیستی چه آنهایی که اردن مستقیم با این رژیم آغاز کرده و چه آنهایی که از طریق میانجی‌های عربی و غیرعربی انجام می‌شوند، در نهایت به امضای قراردادی برای آزادی العدوان منجر خواهد شد.

آنها در تاکید کردند: این پرونده کمی زمان خواهد برد به ویژه که روابط میان امان و تل‌آویو دچار بحران شده و یک کابینه راست‌گرا در اراضی اشغالی روی کار است.

منابع یاد شده در ادامه نیز احتمال دادند که رژیم صهیونیستی برای خاتمه دادن به این موضوع، در برخی پرونده‌ها فشارهایی را به اردن وارد کرده و به دنبال باج‌خواهی باشد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.