ائتلاف نتانیاهو در انتخابات پارلمانی به ۵۰ کرسی کاهش یافته و گانتس پیشتاز است

نظرسنجی امروز جمعه حاکی از آن است که محبوبیت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنان رو به کاهش است و منجر به کاهش قدرت ائتلاف وی در صورت برگزاری انتخابات پارلمانی در حال حاضر می‌شود، در حالی که محبوبیت نمایندگان احزاب اپوزیسیون به ویژه نماینده بلوک "اردوگاه ملی" به ریاست بنی گانتس به طور قابل توجهی رو به افزایش است.

به گزارش ارز پرس، براساس نظرسنجی هفتگی که روزنامه معاریو امروز انجام داده، اگر در حال حاضر مجددا انتخابات پارلمانی در اراضی اشغالی برگزار شود، احزاب اپوزیسیون ۷۰ کرسی و احزاب تشکیل دهنده دولت فعلی به ریاست نتانیاهو ۵۰ کرسی به دست خواهند آورد. در حالی که این دولت در حال حاضر با اکثریت ۶۴ کرسی در کنست (پارلمان اسرائیل) حضور دارد.

این روزنامه دلیل کاهش قابل توجه قدرت احزاب ائتلاف را ناشی از تنش‌های امنیتی رژیم صهیونیستی علیه کرانه باختری، نوار غزه و لبنان در هفته‌های اخیر دانسته است؛ اما به نظر می‌رسد که این کاهش قابل توجه تلاش دولت نتانیاهو برای "اصلاحات قضایی" و تاثیر آن بر اقتصاد است که با اعتراضات بی‌سابقه مردمی مواجه شده است.

این نظرسنجی ادامه برتری "اردوگاه ملی" را با کسب ۲۸ کرسی در کنست به عنوان بزرگترین حزب نشان داد، در حالی که حزب لیکود از ۳۲ کرسی فعلی به ۲۳ کرسی در صورت برگزاری انتخابات جدید تنرل پیدا کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.