یک روستا در هند برای مقابله با شبه نظامیان، مسلح شد

دولت هند ساکنان یک روستا در منطقه کشمیر با ۵۰۰۰ سکنه را برای مقابله با حملات شبه نظامیان مسلح کرده است.

به گزارش ارز پرس، به نقل از پایگاه خبری thethaiger، واحدهایی که به "گاردهای دفاع روستا" موسوم هستند سلاح دریافت کرده و افرادی که در آنها ثبت نام کرده‌اند توسط نیروهای نظامی هند آموزش می‌بینند. این اقدام در حالی صورت گرفته که هند به دنبال مقابله با اقدامات طولانی مدت شبه نظامیان در منطقه کشمیر است.

سال گذشته میلادی، مقام‌های هند تاسیس این گروه‌های شبه نظامی را در پی یکسری قتل‌های سازماندهی شده افسران پلیس و ساکنان هندو در کشمیر اعلام کردند.

اگرچه این ابتکارعمل به صورت کلی برای ساکنان هندوی این منطقه خوب بوده اما روستاییان مسلمان نگران هستند که مسلح شدن فقط ساکنان هندو، به تنش در منطقه می‌افزاید.

از زمان استقلال پاکستان از هند که ۷۵ سال پیش اتفاق افتاد، کشمیر یک منطقه مورد مناقشه بین دو کشور است. هند با چندین گروه شورشی که به دنبال استقلال یا پیوستن به پاکستان بودند، مقابله کرده و در نتیجه این درگیری‌ها، ده ها هزار نفر جان خود را از دست دادند.

دولت هند در ابتدا یک نیروی شبه نظامی مدنی در اواسط دهه ۹۰ میلادی و در واکنش به افزایش اقدامات مسلحانه شورشیان علیه حکمرانی دهلی نو در کشمیر ایجاد کرد.

در آن دوران، گروه‌های حقوق بشری اعضای کمیته‌های دفاع روستا را به ارتکاب اقدامات مستبدانه علیه روستاییان متهم کردند.

از ۲۱۰ مورد پرونده قتل، تجاوز و اخاذی که تحت پیگیری قرار داشت، کمتر از دو درصد از عاملان این اقدامات محکوم شدند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.