افسر اسرائیلی به دلیل حضور در تظاهرات با لباس نظامی، از سمتش برکنار شد

یک رسانه‌ عبری زبان اعلام کرد که برای اولین بار یک افسر ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل مشارکت در یک تظاهرات با لباس فرم نظامی از سمت خود برکنار شد.

به گزارش ارز پرس، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک افسر ارتش رژیم صهیونسیتی با درجه سرگرد پس از حضور در تظاهرات راست‌های افراطی در شهر قدس اشغالی با لباس نظامی خود، از سمتش برکنار شد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، این افسر در جریان راهپیمایی روز پنج‌شنبه حامیان دولت با لباس فرم نظامی در تلویزیون دیده شد.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این فرد هفته گذشته با لباس فرم نظامی در یک تظاهرات شرکت کرده و این تصمیم گرفته شد که او با سلب مسؤولیت‌های فرماندهی‌اش تنبیه شود.

طبق گزارش این شبکه، این اولین بار از زمان آغاز اعتراضات موافقان و مخالفان طرح اصلاح دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی در دسامبر است که یک مقام نظامی این رژیم پس از مشارکت با لباس نظامی که تخلفی آشکار از دستورالعمل‌های نظامی‌ است، از ارتش اخراج می‌شود.

تلاش ائتلاف حاکم در اراضب اشغالی به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای کنترل بر دادگاه عالی، نگرانی‌هایی را در خصوص استقلال دستگاه قضایی این رژیم ایجاد کرده است.

نتانیاهو مدعی است، هدفش از تصویب این اصلاحات که به حالت تعلیق درآمده، برقراری تعادل میان بخش‌های مختلف حاکمیت است.

بازتاب این اختلاف‌نظر در داخل ارتش نیز نمایان شده و این در حالی است که تل‌آویو تاکید دارد ارتش در این جامعه آشفته و غیرمنسجم، یکپارچه باقی بماند.

اما برخی از نیروهای ذخیره تهدید کردند در صورتی که اصلاحات اجرا شوند، به دستورات فراخوان متعهد نخواهند بود.

در تظاهراتی که روز پنج‌شنبه در قدس اشغالی برپا شد، هزاران تن از حامیان طرح اصلاحات قضایی که از راست‌های افراطی بودند، شرکت کردند.

همچنین روز شنبه صدها هزار تن از حامیان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی برای هفدهمین هفته پیاپی به تظاهرات خود در شهرهای مختلف اراضی اشغالی در اعتراض به طرح اصلاحات قضایی ادامه دادند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.