کره جنوبی گزارش‌ها درباره همکاری نظامی سئول-توکیو را رد کرد

وزارت دفاع کره جنوبی امروز (سه‌شنبه) گزارش رسانه‌ها مبنی بر "احتمال همکاری نظامی دوجانبه میان سئول و توکیو در آب‌های کره جنوبی" را نادرست خواند.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، روزنامه محلی "هانکوک ایلبو" گزارش کرد: همزمان با افزایش تهدیدات کره شمالی، دو کشور ژاپن و کره جنوبی علی‌رغم تنش‌های تاریخی و طولانی‌مدت، همکاری‌های امنیتی‌شان را افزایش می‌دهند.

جئون ها-کیو، سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی طی یک جلسه توجیهی بیان کرد: گزارشی مبنی بر اینکه کره جنوبی و ژاپن در حال بحث و رایزنی پیرامون همکاری‌های امنیتی در آب‌های سرزمینی ما هستند، نادرست است. ما چنین برنامه‌هایی نداریم.

جدای از این مورد، گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که احتمالا در تاریخ ۲۱ ماه مه در حاشیه نشست گروه ۷ در هیروشیما، رهبران آمریکا، کره جنوبی و ژاپن دیداری سه‌جانبه برگزار خواهند کرد تا درباره چگونگی مقابله با "تهدیدات هسته‌ای کره شمالی" گفت‌وگو کنند.

همچنین پس از آنکه پیونگ‌یانگ توافق اخیر آمریکا و کره جنوبی را مبنی بر "مقابله با قدرت هسته‌ای کره شمالی" به باد انتقاد گرفت، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده همچنان نسبت به انجام مذاکرات با کره شمالی متعهد است.

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به نام رسمی کره جنوبی موسوم به "جمهوری کره" و "اعلامیه واشنگتن" گفت: مسئله مهمی که باید به یاد داشته باشیم این است که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و یون سوک یول، رئیس‌جمهوری کره جنوبی دیدگاه مشترک خود را مبنی بر این ائتلاف دوجانبه قوی جهت حفظ صلح، ثبات و شکوفایی در منطقه هند-آرام و فرای آن مطرح کردند.

وی افزود: رئیس‌جمهور بایدن معتقد است که تلاش‌های جمهوری دموکراتیک خلق کره برای پیشبرد توانایی‌های غیرقانونی هسته‌ای و موشکی‌اش و همچنین لفاظی‌های خطرناک و بی‌ثبات‌کننده این کشور نیازمند اقداماتی عاقلانه برای تقویت بازدارندگی است و ما فکر می‌کنیم که چنین چیزی از طریق "اعلامیه واشنگتن" انجام می‌شود.

پاتل در پایان تصریح کرد: همانطور که "اعلامیه واشنگتن" به وضوح نشان می‌دهد، روسای جمهوری آمریکا و کره جنوبی همچنان در دنبال کردن مذاکره و دیپلماسی با جمهوری دموکراتیک خلق کره ثابت‌قدم هستند. ما یک هدف مشترک داریم و آن خلع‌سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.