مذاکرات گروندبرگ در ریاض برای حل «مسالمت‌آمیز» بحران یمن

فرستاده سازمان ملل به یمن مذاکراتی را در ریاض با مقامات عربستانی و مسؤولان یمنی برای حل مسالمت‌آمیز بحران یمن برگزار کرد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری آناتولی، هانس گروندبرگ، فرستاده سازمان ملل به یمن جمعه در ریاض با محمد آل جابر، سفیر عربستان در یمن، عبدالله العلیمی، عضو شورای ریاستی یمن و سفرای پنج کشور عضو دائم شورای امنیت در یمن دیدار و درباره آخرین تحولات یمن و لزوم افزایش تلاش برای رسیدن به یک راهکار سیاسی مسالمت‌آمیز و جامع بحث و گفت‌وگو کرد.

طبق گفته یک منبع، گروندبرگ گفته است، مذاکرات روی آخرین تحولات یمن، لزوم تلاش مضاعف برای دستیابی به راه حل سیاسی مسالمت آمیز و فراگیر متمرکز است. او جزئیات زیادی ارائه نکرده است.

وی طی روزهای گذشته در راستای تحرکات خود برای تقویت صلح در یمن مذاکراتی در صنعا با مهدی المشاط، رئیس شورای سیاسی عالی انصارالله و در عدن با رشاد العلیمی، رئیس شورای ریاستی یمن برگزار کرد.

از مدت‌ها پیش تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای حل سیاسی و جامع بحران یمن افزایش یافته است که شامل سفرهای هیئت‌های عربستان و عمان به صنعا و سفرهای تیم لیندرکینگ، فرستاده آمریکا به یمن به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.