پرواز پهپادهای جاسوسی آمریکا بر فراز مرزهای مشترک عراق و سوریه

یک منبع عراقی با اشاره به انجام پروازهای شناسایی متعدد پهپادهای آمریکایی بر فراز مناطق مرزی عراق و سوریه گفت، دلایل انجام این پروازها نامشخص است.

به گزارش ارز پرس، یک منبع امنیتی در استان الانبار عراق امروز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری المعلومه این کشور اظهار کرد: بالگردها و پهپادهای آمریکایی پروازهای شناسایی گسترده‌ای را بر فراز مناطق نوار مرزی با سوریه در غرب استان الانبار اجرا کردند.

این منبع امنیتی در ادامه گفت، با توجه به اینکه هیچ‌گونه نقض امنیتی ثبت و گزارش نشده، دلایل واقعی انجام این پروازها نامشخص است.

منبع عراقی یاد شده افزود: نیروهای حشد شعبی که در مناطق شناسایی آمریکا مستقر هستند، بالاترین سطح آماده‌باش و هوشیاری امنیتی را در پیش گرفتند، پرواز هواپیماهای آمریکایی بر فراز پایگاه هوایی عین الاسد به سمت شهر القائم تا نوار مرزی با سوریه متمرکز بودند.

او در ادامه گفت: فرماندهی‌های امنیتی موجود در بخش غربی استان الانبار هیچ‌گونه اطلاعاتی از انگیزه‌های واقعی برای اجرای چنین عملیاتی ندارند.

گفتنی است عملیات‌های شناسایی هواپیماهای آمریکایی در طول چند سال گذشته کاهش چشمگیری داشته، اما در چند ماه گذشته و بدون مشخص بودن دلایل آن، دوباره ازسرگرفته شده‌اند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.