سامانه‌های راداری ژاپن و کره‌جنوبی موشک‌های کره‌شمالی را رهگیری می‌کنند

یک منبع مطلع امروز (سه‌شنبه) گفت، مقامات دفاعی ژاپن و کره‌جنوبی قرار است در اوایل ماه آینده توافق کنند تا رادارهای خود را از طریق یک سیستم آمریکایی به اشتراک بگذارند تا اطلاعات لحظه‌ای در مورد موشک‌های بالستیک کره‌شمالی را با یکدیگر رد و بدل کنند.

به گزارش ارز پرس، یک منبع مطلع که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری رویترز گفت که وزرای دفاع ژاپن، کره‌جنوبی و ایالات متحده قصد دارند در حاشیه نشست دفاعی آسیا که در اوایل ماه آینده در سنگاپور برگزار می‌شود، به توافق برسند.

با پرتاب موشک‌های بالستیک کره‌شمالی با سرعت بی‌سابقه‌ای در سال گذشته، این سه کشور در نوامبر توافق کردند که اشتراک‌گذاری اطلاعات را سرعت بخشند. ژاپن و کره‌جنوبی به طور مستقل با سیستم‌های راداری ایالات متحده مرتبط هستند اما به یکدیگر متصل نیستند.

روابط بین این متحدان آسیایی ایالات متحده در ماه‌های اخیر در مواجهه با تهدید کره‌شمالی گرم شده است. فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن با از سرگیری «دیپلماسی رفت و برگشت»، روز یکشنبه با یون سوک یول، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی در سئول دیدار کرد؛ نشستی که آنها پیشرفت در همکاری‌های دفاعی را تایید کردند.

وزیران دفاع ژاپن و کره‌جنوبی به صورت جداگانه در حاشیه نشست سنگاپور در دوم تا چهارم ژوئن موسوم به «گفت‌وگوی شانگری-لا» ملاقات خواهند داشت و این اولین ملاقات آنها از نوامبر ۲۰۱۹ خواهد بود.

انتهای پیام  

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.