گام ضد سوری مجلس نمایندگان آمریکا در آستانه نشست اتحادیه عرب

کمیسیون روابط خارجی در مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت قاطع پیش نویس قانون «مقابله با عادی سازی روابط با نظام سوریه» را تصویب کرد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از سایت خبری العربی الجدید، محمد علاء عانم، مسؤول برنامه ریزی سیاسی در «شورای سوری-آمریکایی» و «ائتلاف آمریکایی برای سوریه» در صفحه فیس بوک خود نوشت، از سالن مشورت در کنگره آمریکا اعلام شد که کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان با اکثریت قاطع این پیش نویس قانون (مقابله با عادی سازی روابط با نظام بشار اسد در سال ۲۰۲۳) را که فقط چند روز پیش ارائه شده بود، تصویب کرد.

وی افزود، این سرعت حداکثری که برای تصویب این پیش نویس به خرج داده شد، کم سابقه است زیرا اغلب طرح‌هایی که ارائه می‌شود پس از چند ماه معرفی بررسی می‌شوند؛ اما دو حزب کنگره خواستند پیش از برگزاری اجلاس سران عرب پیامی قاطع به کسانی که دنبال برقراری روابط با سوریه هستند، بدهند و به همین دلیل این پیش نویس با سرعت بیشتری بررسی شد و کمیسیون هم با اکثریت به آن رای داد.

غانم گفت، در جریان بررسی این پیش نویس، متن آن نیز اصلاح شد به گونه‌ای که بندهای آن قانون سزار را تا هشت سال دیگر تا سال ۲۰۳۲ تمدید می‌کند.

این پیش نویس پس از تایید کمیسیون روابط خارجی برای رای گیری به مجلس نمایندگان و سپس در صورت تصویب برای رای گیری نهایی به سنا و در نهایت برای امضا و لازم الاجرا شدن به دفتر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا ارسال می‌شود.

این پیش نویس توسط "ائتلاف آمریکایی برای سوریه" مطرح شده بود و ۱۰ سازمان آمریکایی متخصص در امور سوریه که در واشنگتن فعالیت دارند، به آن پیوستند.

این در حالی است که وزیران خارجه کشورهای عربی در نشست قبلی خود در قاهره با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و از سرگیری فعالیت‌های این کشور در این نهاد موافقت کردند؛ اما ایالات متحده ضمن انتقاد از این تصمیم سوریه را شایسته عضویت مجدد در اتحادیه عرب ندانست و مدعی شد تردید دارد که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه تمایل داشته باشد بحران کشورش را حل کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.