تاکید السودانی بر حل مسالمت آمیز بحران اوکراین در دیدار زلنسکی

نخست وزیر عراق در دیدار رئیس جمهوری اوکراین بر لزوم تکیه بر راه‌های دیپلماتیک و دستیابی به راه حل مسالمت آمیز در اوکراین و برقراری امنیت و صلح و ممانعت از تنش بیشتر تاکید کرد.

به گزارش ارز پرس،‌ به نقل از میدل ایست نیوز، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در شهر جده با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین دیدار و گفت‌وگو کرد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، در این دیدار که در حاشیه نشست سران اتحادیه عرب برگزار شد، دو طرف درباره روابط دوجانبه و راه‌های تقویت روند همکاری در زمینه‌هایی که در راستای خدمت به منافع متقابل است، رایزنی کردند.

نخست وزیر عراق بر لزوم تکیه بر راه‌های دیپلماتیک و ایجاد فرصت گفت‌وگو برای دستیابی به راه حل مسالمت آمیز در اوکراین و برقراری امنیت و صلح و جلوگیری از تنش بیشتر تاکید کرد.

از طرفی دیگر، رئیس جمهوری اوکراین بر اهتمام کشورش به توسعه همکاری بین دو کشور و راه‌های تحکیم آن در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

وی از نخست وزیر عراق برای سفر به اوکراین دعوت و نقش محوری عراق در منطقه و تلاش‌ها برای حمایت از امنیت و ثبات منطقه را تحسین کرد.

اخیرا اخباری مبنی بر نقش آفرینی عراق برای میانجیگری میان روسیه و اوکراین مطرح شده بود و در این راستا وزیر خارجه اوکراین به بغداد سفر کرده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.