ابراز نگرانی سئول از توقف اطلاع‌رسانی پیونگ‌یانگ درباره پرتاب‌های ماهواره‌ای

سخنگوی وزارت اتحاد کره جنوبی امروز (دوشنبه) گفت، سئول از تهدید پیونگ‌یانگ مبنی براینکه پرتاب‌های ماهواره‌ای آتی خود را به "سازمان بین‌المللی دریانوردی" (IMO) دیگر اطلاع رسانی نخواهد کرد، ابراز نگرانی می‌کند.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کمیته ایمنی دریانوردی این سازمان در تاریخ ۳۱ ماه مه قطعنامه‌ای را تصویب و پرتاب‌های موشکی کره شمالی را به عنوان "تهدیدی جدی" محکوم کرد. روز یکشنبه کره شمالی در پاسخ به این اقدام تهدید کرد که دیگر پرتاب‌های آتی در پیونگ‌یانگ را به این سازمان اطلاع‌رسانی نخواهد کرد.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از «کو بیونگ-سام» سخنگوی وزارت اتحاد کره جنوبی گفت: رفتار کره شمالی که بیشتر و بیشتر از رفتار معقولانه و قوانین بین‌المللی فاصله می‌گیرد، بسیار نگران‌کننده است.

این سخنگو ضمن اینکه از پیونگ‌یانگ خواست تا به "مسیر درست" بازگردد، افزود: چنین تهدیدهایی صرفا جامعه جهانی را از کره شمالی دور می‌کند.

کره شمالی در تاریخ ۲۷ ماه مه "سازمان بین‌المللی دریانوردی" را نسبت به برنامه‌هایش درخصوص پرتاب یک ماهواره بین ۳۱ مه الی ۱۱ ژوئن مطلع ساخت. در تاریخ ۳۱ مه خبرگزاری دولتی کره شمالی نسبت به سقوط اولین ماهواره تجسسی‌اش اذعان کرد.

به دنبال این حادثه، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، سقوط ماهواره تجسسی کره شمالی را محکوم و استدلال کرد که استفاده از هرگونه فناوری موشکی بالستیک قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.