رئیس واگنر: شاهد ضد حمله اوکراین هستیم

رئیس گروه واگنر روسیه در مصاحبه با شبکه المیادین درباره جنگ اوکراین، نقش واگنر در آفریقا و تفاوت این گروه با دیگر گروه‌ها صحبت کرد.

به گزارش ارز پرس، یوگنی پریگوژین، رئیس گروه نظامی واگنر در این مصاحبه گفت، این گروه در منطقه دونباس، به ویژه در دو جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک به عنوان بخشی از تلاش‌های روسیه در منطقه فعالیت داشته و هنوز هم در حال کار است.

واگنر یک سازمان شبه نظامی روسی یا شرکت نظامی خصوصی است که توسط پریگوژین تأسیس شد و با نیروهای مسلح روسیه همکاری نزدیک دارد و اولین بار در سال ۲۰۱۴ زمانی که به "تلاش‌های اتحاد مجدد روسیه در کریمه" کمک کرد، به شهرت رسید.

پریگوژین گفت که معتقد است نبردهایی که در حال حاضر جریان دارد، آغاز یک ضدحمله اوکراینی است و تاکید کرد که نیروهای روسی انتظار داشتند "نیروهای اوکراینی عملیات نظامی خود را تشدید کنند."

رئیس "واگنر" در پاسخ به نحوه برخورد روسیه با این ضدحمله اوکراین و آمادگی برای آن، گفت: در آینده نزدیک خواهیم دید که روسیه چگونه با آن برخورد خواهد کرد و امیدوارم در این زمینه موفق شود.

نقش واگنر در آفریقا عمده و گسترده است

پریگوژین تاکید کرد که گروه او نقش مهمی در آفریقا ایفا می‌کند و افزود که "به مردم آفریقا نشان می‌دهد که می‌توانند با تجاوزات قدرت‌های خارجی و با اقدامات تروریست‌ها و باندها در این قاره مبارزه کنند. واگنر ثابت کرد که "از مردم آفریقا می‌توان محافظت کرد". سازمان ملل و سایر کشورها در حمایت از آنها سهیم نبودند. واگنر که به خاطر تلاش‌هایش در اوکراین در کنار نیروهای مسلح روسیه شناخته می‌شود، در سراسر آفریقا در کنار نیروهای دولتی روسیه حضور دارد.

این گروه در لیبی، جمهوری آفریقای مرکزی، مالی و سایر کشورهای آفریقایی حضور دارد که دولت‌های آن چه در تلاش برای گسترش کنترل امنیتی و چه برای مبارزه با تروریسم از شرکت‌های نظامی خصوصی روسیه درخواست کمک کرده‌اند.

تفاوت میان واگنر و "بلک واتر" چشمگیر است

پریگوژین در مورد تفاوت بین گروه واگنر و شرکت‌های نظامی خصوصی غربی مانند بلک واتر توضیح داد که این گروه از این جهت متفاوت است که "یک ارتش یکپارچه است و زرادخانه کامل از هواپیماها، هلیکوپترها، پدافند هوایی و غیره دارد." واگنر این توانایی را دارد که در صورت لزوم برای متوقف کردن یک درگیری یا تجاوز، «به راحتی با مشکلاتی در مناطقی که از نظر وسعت با کنگو، سودان و سایر کشورهای بزرگ آفریقایی برابری می‌کند، مقابله کند» و از نظر جغرافیایی و عملیاتی چنین گستره وسیعی را پوشش دهد، کاری که شرکت‌های خصوصی غربی نمی‌توانند انجام دهند.

روزنامه واشنگتن پست آمریکا نوشت، ارتش اوکراین یک ضد حمله علیه نیروهای روسیه انجام داده است؛ اقدامی که یک مرحله تعیین کننده را در جنگ اوکراین و در حمایت غرب از کی‌یف باز می‌کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.