کردهای سوریه تروریست‌های داعش را محاکمه می‌کنند

اداره خودمختار کردهای سوریه اعلام کرد که صدها تن از اعضای داعش که در زندان‌های شمال سوریه در بازداشت هستند محاکمه خواهند شد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از شبکه خبری المیادین، اداره خودمختار کردهای سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: بعد از اینکه کشورهایی که این داعشی‌ها تابعیت آنجا را دارند با بازگرداندن اعضای داعش مخالفت کردند، صدها تن از تروریست‌های داعش محاکمه خواهند شد. ما همچنان خواهان ایجاد یک دادگاه بین المللی برای بررسی سرنوشت این نیروها هستیم و از سازمان ملل و جمعیت‌های حقوق بشر بین المللی و سازمان‌های محلی می‌خواهیم به تسهیل محاکمه‌ها کمک کنند.

نیروهای سوریه دموکراتیک(قسد) که مورد حمایت آمریکا هستند بیش از ۱۰ هزار تن از اعضای داعش را در حدود ۲۰ بازداشتگاه زندانی کرده‌اند. از جمله آن‌ها ۲۰۰۰ تروریست خارجی هستند که کشورهایشان با بازگرداندن آن‌ها به وطنشان مخالفت کرده‌اند.

در بیانیه مذکور آمده است: تروریست‌هایی با ۶۰ تابعیت از سال‌ها پیش وارد سوریه شده‌اند و در درگیری‌ها بازداشت شدند. داعش مرتکب جنایت‌های هولناک و کشتارهای جمعی علیه ملت‌های منطقه شده است. چنین جنایت‌هایی جنایت علیه بشریت و جنایت‌های جنگی هستند. محاکمه‌ها عادلانه و شفاف براساس قوانین بین المللی و محلی مربوط به تروریسم هستند.

به نظر می‌رسد که این محاکمه‌ها در مناطق تحت سیطره نیروهای سوریه دموکراتیک در شمال و شرق سوریه برگزار خواهد شد. ارتش آمریکا در منطقه تحت سیطره نیروهای سوریه دموکراتیک حضور دارد. حدود ۹۰۰ سرباز آمریکایی در سوریه هستند.

اداره خودمختار کردهای سوریه اعلام کرد که سال‌ها جنگ علیه داعش موجب کشته شدن ۱۵ هزار تن از نیروهای سوریه دموکراتیک و زخمی شدن ۲۵ هزار تن دیگر شد.

داعش مارس ۲۰۱۹ به صورت رسمی در سوریه شکست خورد. اما باندهای زیرزمینی این گروه همچنان حملاتی را انجام می‌دهند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.