کنگره آمریکا قانون ویژه‌ای برای «توافقات ابراهیم» تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا به منظور ادغام مستمر رژیم صهیونیستی در منطقه خاورمیانه، لایحه ویژه‌ای را درباره توافقات ابراهیم تصویب کرد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از فلسطین الیوم، براساس این لایحه قرار است پست نماینده ویژه پیرامون توافق‌های عادی سازی روابط میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی موسوم به «توافقات ابراهیم» در وزارت خارجه آمریکا ایجاد شود.

این لایحه از دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا می‌خواهد «ادغام منطقه‌ای اسرائیل» را در اولویت قرار دهد.

براساس این لایحه، نماینده‌ای که توسط رئیس جمهور منصوب شده، توسط سنا تأیید شده و مستقیماً به وزیر امور خارجه گزارش می‌دهد، وظیفه دارد از طرف دولت ایالات متحده با سفرای منطقه‌ای، سازمان‌های غیردولتی و سایر ذینفعان برای ترویج و گسترش دامنه توافق‌های عادی سازی روابط هماهنگی ایجاد کند.

این لایحه به شکل دو حزبی توسط جمهوری خواهان و تحت نظارت ریچی تورس، نماینده دموکرات از ایالت نیویورک و مایک لولر جمهوری خواه از همین ایالت ارائه شد. هر دو این نمایندگان به روابط قوی خود با سازمان لابی رژیم صهیونیستی  "AIPAC" معروف هستند که از آن دو حمایت زیادی می‌کند.

این لایحه با ۴۱۳ رای موافق، ۱۳ رای مخالف و هشت رای ممتنع به تصویب رسید. ۱۳ نماینده دموکرات به این لایحه رای مخالف دادند که مدام از رفتار رژیم صهیونیستی با فلسطینی‌ها و همچنین شکست فرضی دولت بایدن در پاسخگویی این رژیم انتقاد می‌کنند.

هفته گذشته آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی خود در سازمان لابی رژیم صهیونیستی متعهد شده بود که "به زودی پست جدیدی برای تقویت دیپلماسی و تعامل خود با دولت‌ها، بخش خصوصی و سازمان‌های غیردولتی ایجاد خواهیم کرد که همگی در جهت ایجاد منطقه‌ای صلح‌آمیزتر است تا یک پیشرفت تاریخی برای تعمیق و گسترش توافق ابراهیم حاصل شود".

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.