رایزنی بلینکن با وزیر خارجه کره‌جنوبی در آستانه سفر به چین

وزارت خارجه سئول گفت، آنتونی بلینکن در آستانه سفرش به پکن با همتای کره جنوبی خود تلفنی گفت‌وگو و از تلاش‌های این کشور درخصوص بهبود روابط با چین حمایت کرد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، طبق اطلاعیه وزارت خارجه کره جنوبی، پارک جین وزیر امور خارجه این کشور با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا امروز (شنبه) گفت‌وگویی تلفنی برگزار کرد و این دو وزیر خارجه درباره مسائل متعددی از روابط سئول با واشنگتن و پکن گرفته تا روابط پکن با واشنگتن و کره جنوبی گفت‌وگو و رایزنی کردند.

این وزارتخانه بیان کرد، سئول از تلاش‌های واشنگتن برای مدیریت روابطش با چین در یک "وضعیت نامطلوب" حمایت می‌کند. از طرفی، بلینکن نیز تاکید کرد که از تلاش‌های کره جنوبی جهت توسعه روابط با چین به روشی "سالم و توسعه‌یافته و براساس احترام متقابل" حمایت می‌کند.

طی این مکالمه تلفنی، پارک همچنین از موضع سئول نسبت به اظهارات اخیر  شینگ هایمینگ، سفیر چین در کره جنوبی گفت. این سفیر چندی پیش در جلسه با لی جائه میونگ، رهبر حزب اپوزیسیون کره جنوبی گفته بود: این قمار غلطی است که تصور کنید چین در رقابت با آمریکا می‌بازد. آن‌هایی که روی شکست چین قمار می‌کنند، بی‌شک بعدا از آن پشیمان خواهند شد.

این گفت‌وگوی تلفنی میان وزرای خارجه آمریکا و کره جنوبی در آستانه سفر دو روزه آنتونی بلینکن به چین برگزار شد؛ این اولین سفر یک وزیر خارجه آمریکا به چین در پنج سال گذشته است و بلینکن قرار است از ۱۸ الی ۱۹ ژوئن به پکن سفر کند.

پارک و بلینکن طی این تماس توافق کردند که کره شمالی باید "تحرکات نظامی" خود را متوقف کند و خلع‌ سلاح هسته‌ای کره شمالی "به نفع جامعه جهانی از جمله چین" است. آن‌ها هر دو گفتند که سئول، واشنگتن و توکیو باید به طور مشترک از چین بخواهند تا "نقش سازنده‌ای" پیرامون خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل ایفا کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.