دستیار سیاسی رئیس پارلمان لبنان: حامیان جهاد ازعور سناریوی خطرناکی چیده بودند

معاون سیاسی رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد، حامیان وزیر دارایی پیشین و نامزد ریاست جمهوری فعلی این کشور، سناریوی خطرناکی چیده بودند و قصد داشتند با اعلام اینکه او با کسب اکثریت ۶۵ رای پیروز شده است، کشور را به سمت و سویی نامعلوم بکشانند.

به گزارش ارز پرس، علی حسن خلیل، معاون سیاسی رئیس پارلمان لبنان در گفت‌وگو با شبکه المیادین تاکید کرد، برخی از مواضع احزاب «القوات اللبنانیه» و «الکتائب اللبنانیه» نشان می‌دهد که آنها بخشی از این طرح خطرناک بوده‌اند. صحبت‌های نمایندگان اصلاح طلب نشان می‌دهد که ما با فشار عظیمی روبرو بوده‌ایم. برخی از نمایندگان به نوعی تحت فشار داخلی و خارجی قرار داشتند.

وی افزود، حزب سوسیال ترقی خواه، رای دادن به ازعور را اینگونه توجیه کردند که او هرگز در کارش موفق نخواهد شد و یک بالون آزمایش است.

خلیل اعلام کرد: ما پذیرای هر گونه گفت‌وگو با جریان آزاد ملی هستیم؛ اما رهبری جریان با رد نامزدی سلیمان فرنجیه، رئیس جنبش المرده، پیش شرطی را تعیین کرد.

این نماینده پارلمان لبنان به المیادین اشاره کرد که "ایجاد چنین واقعیت مبهم قانون اساسی می‌تواند بخشی از یک جنگ تلقی شود" وی معتقد نیست که "عربستان بخشی از طرح خطرناکی است که پس از آخرین جلسه برای آن آماده می‌شدند".

خلیل به المیادین گفت که ویکتوریا نولاند معاون وزیر امور خارجه آمریکا «در تماس با نبیه بری، به آنچه در رسانه‌ها در مورد تهدید تحریم‌ها منتشر شد، اشاره نکرد».

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.