هیچ ملاقاتی با شی در برنامه سفر بلینکن به پکن وجود ندارد

برنامه وزیر خارجه آمریکا که توسط وزارت خارجه منتشر شده نشان می‌دهد، دستور کار آنتونی بلینکن در آخرین روز سفر خود به پکن، شامل دیدار با شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین نیست.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیدار احتمالی با شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین همچنان جالب‌ترین  موضوع سفر بلینکن به پکن و معیاری برای "موفقیت" آن است. اطلاعاتی مبنی بر احتمال چنین دیداری پیش از سفر وزیر در رسانه‌ها منتشر شد؛ اما هیچ یک از طرفین رسما آن را تایید نکردند.

طبق برنامه بلینکن، پس از گفت‌وگوهای امروز دوشنبه وی با وانگ یی، رئیس دفتر کمیسیون امور خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، وی با فارغ التحصیلان برنامه تبادل میزگردی خواهد داشت و سپس با کارکنان هیئت دیپلماتیک کشورش در چین به همراه اعضای خانواده‌هایشان و نیز تجار آمریکایی قبل از پایان سفرش با یک کنفرانس مطبوعاتی، دیدار می‌کند.

پیش از این، CBS News گزارش داده بود که در حالی که توافق نهایی در مورد این موضوع وجود ندارد، آماده سازی‌ها در پکن برای دیدار احتمالی بین بلینکن و شی در حال انجام است.

پیش از این، وزارت امور خارجه آمریکا مذاکرات بلینکن با همتای چینی خود کین گانگ در روز یکشنبه را "صادقانه، اساسی و سازنده" توصیف کرد، در حالی که کین اشاره کرد که روابط بین پکن و واشنگتن به پایین‌ترین سطح خود از زمان برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور رسیده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.