یمن رژیم صهیونیستی را مسؤول به خطر افتادن صلح و امنیت بین‌المللی دانست

وزارت خارجه یمن ضمن محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی در اهانت به اعتقادات دینی،‌ این رژیم را مسؤول به خطر افتادن صلح و امنیت بین‌المللی دانست، این در حالی است که خود ارتش این رژیم نیز حملات شهرک‌نشین‌ها به روستاهای کرانه باختری را اقدامات تروریستی خواند که توسط جنایتکاران انجام می‌شوند.

به گزارش ارز پرس، به نقل از سایت شبکه خبری المسیره یمن، وزارت خارجه یمن در بیانیه‌ای استمرار اقدامات رژیم صهیونیستی در نادیده گرفتن ارزش‌های دینی از طریق حمایت از تعدادی از شهرک‌نشین‌های افراطی که نسخه‌هایی از قرآن کریم را آتش‌ زدند، محکوم کرد.

وزارت خارجه یمن در ادامه بیانیه خود تاکید کرد که این اقدام جنایتکارانه به منزله تحریک آشکار احساسات بیش از یک میلیارد و نیم مسلمان جهان بوده و در چارچوب تلاش دشمن صهیونیستی برای برهم زدن اوضاع در اراضی اشغالی فلسطین است.

همچنین این وزارتخانه در بیانیه خود دشمن صهیونیستی و مسؤولان بین‌المللی را که در گذشته از تجاوزات آن چشم‌پوشی کردند، مسؤول کامل به خطر افتادن صلح و امنیت جهانی دانست و تاکید کرد که دشمن صهیونیستی تنها با پاسخ کوبنده و معادله مقابله زور با زور، از حماقت و تجاوزات خود دست خواهد کشید.

وزارت خارجه یمن بار دیگر در فراخوان‌هایی از حاکمیت‌های عربی که روابطشان را با دشمن صهیونیستی عادی کردند، خواست به راه درست بازگردند و تاکید کرد، آیا پس از آتش‌ زدن نسخه‌هایی از قرآن کریم و اهانت به آنها هیچ دلیلی برای ادامه دادن به روند عادی‌سازی وجود دارد؟

همچنین این وزارتخانه بر درخواست سابق خود از مجمع عمومی سازمان ملل برای تدوین پیش‌نویس توافقی بین‌المللی که اهانت به اعتقادات و نمادهای دینی را جرم‌انگاری کند، تاکید کرد.

در ادامه این بیانیه نیز از شورای امنیت خواسته شده به مسؤولیت خود در تصویب قطعنامه‌ای برای جرم‌انگاری اهانت به ادیان و نمادهای دینی و محاکمه عاملان آن عمل کند چراکه این اقدامات به منزله تهدید آشکار صلح و امنیت جهانی است.

وزارت خارجه یمن در پایان نیز از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست قطعنامه الزام‌آوری را صادر کند که در آن تمامی اشکال نفرت‌پراکنی و افراط‌گرایی جرم تلقی شده و عاملان این جنایات مورد حسابرسی و محاکمه قرار بگیرند.

 انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.