مسؤول صهیونیستی: مرزها با حزب‌الله لبنان خطرناکتر از مرزها با سوریه است

یک مسؤول صهیونیستی بارز تاکید کرد، مرزها با حزب‌الله لبنان در مقایسه با مرزها با سوریه خطر بیشتری دارد.

به گزارش ارز پرس، روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت، موشه داویدویچ، رئیس "انجمن شهرک نشینان خط مقدم در مرزهای شمالی" گفت، در پی تحولات اخیر در مرزها با لبنان، یک نگرانی در شمال اراضی اشغالی وجود دارد، آن هم درمورد چادرهایی است که حزب‌الله داخل مرزهای اراضی اشغالی برپا کرده است. نابود نکردن این چادرها توسط ارتش رژیم صهیونیستی به این معناست که جبهه داخلی آماده هیچ گونه جنگی نیست.

داویدویچ از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم خواست، سریعتر از این منطقه مرزی با لبنان بازدید کنند تا در جریان وضعیت آن قرار بگیرند و دلیل خویشتنداری درباره این چادرها را به شهرک نشینان این منطقه توضیح دهند.

ارتش رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه اعلام کرد، درباره این دو چادر به نیروهای حافظ صلح در جنوب لبنان (یونیفل) اطلاع داده و تهدید کرده که در صورت پافشاری حزب‌الله برای نگه داشتن این چادرها، خودش دست به کار شده و آنها را جمع می‌کند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در اظهاراتی اعلام کرد، ارتش برای حل این موضوع اول نیروهای یونیفل را مامور خواهد کرد و اگر با گفت‌وگو حل نشود، ارتش وارد چادرها شده و این تهدیدها را فیصله خواهد داد.

پیش از این رژیم صهیونیستی طی شکایتی به سازمان ملل، هشدار داده بود که به زور نظامی برای تخلیه این چادرها متوسل خواهد شد چرا که حزب‌الله آنها را داخل اراضی اشغالی برپا کرده است.

رسانه‌های لبنانی اعلام کردند، رژیم صهیونیستی در این شکایت خود، به دو چادر مذکور اشاره کرده که "حزب‌الله آنها را در مزارع شبعا و کفرشوبا برپا کرده است"، منطقه‌ای که رژیم صهیونیستی آن را بخشی از جولان اشغالی سوریه می‌داند.

براساس این شکایت نامه، اگر حزب‌الله این دو چادر را تخلیه نکند، ارتش رژیم صهیونیستی به زور این کار را انجام خواهد داد.

وبسایت i24 نیوز رژیم صهیونیستی اعلام کرد، نتانیاهو در جلسه کنست پیرامون تهدیدات حزب‌الله در مرزهای شمالی اراضی اشغالی حضور داشت و در بحث و بررسی‌های کمیسیون خارجی و امنیت هم شرکت کرد.

در این جلسه درباره نفوذ عناصر وابسته به حزب‌الله به اراضی اشغالی (اراضی اشغالی لبنان) از طریق مزارع کفرشوبا و احداث مقر نظامی بحث و بررسی شد.

برخی از اعضای کنست احداث این مقرهای نظامی را در مرزهای شمالی اراضی اشغالی غیرعادی و خطرناک می‌دانند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.