اعتراض دوباره اسرائیلی‌ها علیه اصلاحات قضایی این‌بار مقابل منزل وزیر دادگستری

صدها سرباز ذخیره رژیم صهیونیستی صبح امروز سه‌شنبه در اعتراض به ادامه تصویب طرح اصلاح دستگاه قضایی در مقابل منزل وزیر دادگستری این رژیم تظاهرات کردند.

به گزارش ارز پرس، به نقل از وبسایت خبری i۲۴، تظاهرکنندگان با استفاده از سیم خاردار ورودی خیابان منتهی به منزل یاریو لوین، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی را بسته و لاستیک‌ها را به آتش کشیدند. پلیس شش تن را به جرم ایجاد اختلال در نظم عمومی بازداشت کرد.

لوین در صفحه فیس‌بوک خود نوشت، صبح امروز خیابان نزدیک خانه‌اش، ورودی پارکینگ خودروها بسته شد و یک گروه خشونت‌طلب لاستیک‌ها را آتش زده و تردد را مختل کرد. یک گروه خشونت‌طلب دیگر هم در کنار دیوار منزلش با طبل، بلندگو و پلاکارد تجمع کرد. تظاهرکنندگان آماده بودند که ساختمان را به آتش بکشند؛ اما خوشبختانه این بار لاستیک‌ها را در مسیر آتش زدند و راه را بستند.

وی مشاور حقوقی دولت رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفت و گفت: او در ایراد گرفتن به طرحی که من پیشنهاد دادم، عجله کرد. او و معاونش بدون اطلاع من، اسناد و آرای مکتوب و شفاهی را به صورت سیستماتیک پخش می‌کنند تا سیاستی را که من در پیش گرفته‌ام، بی‌نتیجه بگذارند.

لوین گفت، مشاور حقوقی دولت رژیم صهیونیستی و تیمش درباره حوادث خشونت‌آمیز، فراخوان‌های عمومی برای شورش، تهدیدها و تحریک به خشونت، افزایش خشونت علیه کسانی که جرأت می‌کنند با حمایت از اصلاحات، به وعده‌هایی که به رای‌دهندگان دادند، عمل کنند، کوچکترین اظهارنظری نکردند.

وی افزود: اصلاح دستگاه قضایی مهم و ضروری است. شواهد امروز بار دیگر آن را اثبات کرد. من به این کار مصمم هستم و کسی نمی‌تواند من را منصرف کند. ماموریتی که مردم بر دوش من گذاشته‌اند، انجام می‌دهم. اصلاحات باید تصویب شود.

مخالفان طرح اصلاح دستگاه قضایی هم حوادث صبح امروز در مقابل خانه لوین را به عنوان تلاشی برای نابودی «دموکراسی اسرائیل» توجیه کردند. آنها مدعی شدند، وزیر دادگستری باید از خواب غفلت بیدار شود. چنین اعتراضاتی دوباره اتفاق می‌افتد.

اگرچه پلیس پس از خشونت شش معترض را دستگیر کرد؛ اما ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی و اسموتریچ وزیر دارایی نیز «استاندارد دوگانه» علیه فعالان ضد اصلاحات را محکوم کردند. آنها گفتند: «اگر این خشونت توسط معترضان راست‌گرا انجام می‌شد، ده‌ها نفر دستگیر می‌شدند.

بنیامبن نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اوایل هفته گفت، مخالفان مسؤول از بین بردن امکان آشتی برای پر کردن شکاف بین دو اردوگاه هستند. وی افزود: آنچه اخیرا ثابت شد این است که یائیر لاپید و بنی گانتس توافق کردند که براساس یک طرح مشترک به مدت سه ماه بازی کنند. هدف آنها این بود که هر اصلاحیه‌ای را منحل کنند، به همین دلیل در هفته جاری تشکیل جلسه خواهیم داد و اقدامات عملی به شیوه سنجیده و مسؤولانه انجام می‌شود.


انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.