کره جنوبی یک روس را در ارتباط با برنامه تسلیحاتی کره شمالی تحریم کرد

وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد، سئول امروز (چهارشنبه) تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه یک فرد روس با تبار کره‌ای که در تامین مالی غیرقانونی برنامه‌های تسلیحات کشتار جمعی کره شمالی دست داشت، اعمال کرد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد، چوی چون گون، فرد روس با تبار کره‌ای به تازگی به فهرست تحریم‌های سئول علیه برنامه‌های توسعه موشکی و اتمی پیونگ‌یانگ اضافه شد.

وی یکی از دو فرد و دو سازمانی است که جدیدا به این فهرست اضافه شده‌اند.

چوی که قبلا یک تبعه کره جنوبی بود، یک شرکت کره شمالی تحت عنوان "هانه اولان"(Hanne Ulaan LCC)  را با هدف دور زدن تحریم‌های بین‌المللی در مغولستان تاسیس کرد و در همین حال به تامین مالی برنامه‌های تسلیحاتی پیونگ یانگ نیز کمک می‌کرد.

وی همچنین به حمایت از تامین مالی غیرقانونی پیونگ‌یانگ از طریق تاسیس شرکت تجاری "اپسیلون" (Epsilon) مستقر در روسیه متهم شده است. چوی این شرکت را از طریق یک سرمایه‌گذاری مشترک با سو میونگ، رئیس شعبه بانک تجارت خارجی کره شمالی در ولادیووستوک تاسیس کرد.

سو میونگ، شرکت اپسیلون و شرکت هانه اولان نیز در کنار چوی به تازگی به این فهرست تحریم‌های کره جنوبی اضافه شده‌اند.

لی جون-ایل،‌ مدیرکل وزارت امور خارجه کره جنوبی در امور اتمی کره شمالی گفت: تحریم‌های یکجانبه دولت ما علیه چوی و دیگران به افزایش آگاهی در داخل و خارج از کشور برای جلوگیری از فعالیت‌هایی که تحریم‌ها را نقض می‌کنند، کمک خواهد کرد.

 یکی از مقامات وزارت امور خارجه کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود، گفت: مطلع شده‌ایم که چوی در حالی که در کره جنوبی به خاطر اتهام ارتکاب یک جرم مالی تحت تحقیق بود به روسیه عزیمت کرده است و ظاهرا حق شهروندی روسیه را نیز به دست آورده است.

این مقام افزود، چوی در حال حاضر کسب و کارهای دیگری در ولادیووستوک به راه انداخته و روابط نزدیک با جامعه کره را در آنجا حفظ کرده است.

این اطلاعیه بیانگر نهمین بسته تحریمی یکجانبه کره جنوبی علیه کره شمالی از زمان روی کار آمدن دولت یون سوک یول در مه سال گذشته است و برای نخستین بار است که یک فرد خارجی با تبار کره‌ای را در لیست سیاه قرار می‌دهد.

از زمان روی کار آمدن دولت یون سوک یول، ۴۵ فرد و ۴۷ آژانس به لیست تحریم‌های کره جنوبی اضافه شده‌اند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.