اسرائیل در حال بررسی دلایل شکست سامانه‌های هشدار اولیه در تشخیص نفوذ موشک سوریه است

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که دلایل ناکامی سامانه‌های هشدار زودهنگام درخصوص نفوذ موشکی سوریه به حریم هوایی اسرائیل در حال بررسی است.

به گزارش ارز پرس، به نقل از آر تی، این منابع بیان کردند که اگر موشک در یک منطقه پرجمعیت سقوط می‌کرد، فعال نشدن آژیرهای هشداردهنده به فاجعه منجر می‌شد.

ارتش اسرائیل تایید کرد که یک موشک ضدهوایی از سوریه شلیک و در چاهی در نقب افتاد، در حالی که رسانه‌های سوریه تاکید کردند که سامانه‌های پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در حومه حمص، در مرکز این کشور مقابله کرده‌اند.

اسرائیل در حال بررسی دلایل شکست سامانه‌های هشدار اولیه در تشخیص نفوذ موشک سوریه است

ارتش اسرائیل افزود که هیچ دستورالعمل خاصی برای شهروندان و غیرنظامیان در جبهه داخلی اسرائیل صادر نشده است و اشاره کرد که جزئیات هنوز در دست بررسی است.

اسرائیل در حال بررسی دلایل شکست سامانه‌های هشدار اولیه در تشخیص نفوذ موشک سوریه است

پیش از این خبرنگار آرتی گفته بود که صدای انفجار در سراسر بیت المقدس شنیده شده و منابع محلی نیز گزارش دادند که صدای انفجار در مناطق جداگانه‌ای از نوار غزه و کرانه باختری شنیده شده است.

در خصوص حمله رژیم صهیونیستی به سوریه یک منبع نظامی سوری تاکید کرد که حمله اسرائیل که حومه شهر حمص را هدف قرار داد تنها خسارت مادی به بار آورد.

این منبع گفت: حدود ساعت ۰۰:۲۰ بامداد امروز، یکشنبه دشمن اسرائیلی از سمت شمال شرق بیروت با حمله هوایی برخی نقاط اطراف شهر حمص را هدف قرار داد.

وی افزود: پدافند هوایی ما به موشک‌های متجاوز پاسخ داد و خسارات وارده محدود شد.

منابع به آر تی گفتند، دو حمله توسط اسرائیل انجام شد که یکی از آنها در مجاورت منطقه الدر الکبیره در حومه شمالی حمص و دومی در جنوب شهر حمص بود و دود سیاهی در محل مذکور مشاهده شد.

این نوزدهمین حمله اسرائیل به سوریه در سال ۲۰۲۳ است، آخرین مورد آن حدود دو هفته پیش حومه جنوب غربی دمشق را هدف قرار داد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.