دیدار وزیر دفاع چین با فرمانده نیروی دریایی روسیه

وزیر دفاع چین بر اساس اعلام وزارتخانه متبوعش به دیدار فرمانده نیروی دریایی روسیه در شهر پکن رفت.

به گزارش ارز پرس، وزارت دفاع چین امروز دوشنبه اعلام کرد، لی شانگفو، وزیر دفاع چین با دریادار نیکولای یومنوف، فرمانده نیروی دریایی روسیه در شهر پکن دیدار کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز،‌ لی شانگفو، در این دیدار به یومنوف اظهار امیدواری کرد، نیروهای دریایی دو کشور ارتباط خود را در تمام سطوح تقویت کرده و گشت‌زنی‌ها و مانورهای نظامی مشترکی را به طور منظم سازمان‌دهی کنند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، این دو مقام نظامی ارشد روسیه و چین بر سر همکاری در حوزه‌های حرفه‌ای و مشارکت مثبت در حفظ صلح و ثبات جهانی و منطقه‌ای توافق کردند.

وزیر دفاع چین در این دیدار به فرمانده نیروی دریایی روسیه گفت: "ما باور داریم با تلاش مشترک هر دو کشور، روند تعمیق و تحکیم روابط دو کشور ادامه پیدا کند و دو طرف به حصول پیشرفت تا سطحی جدید ادامه دهند."

بر طبق بیانیه وزارت دفاع چین، یومنوف در این دیدار تصریح کرد، روسیه نیز "اهمیت فراوانی را برای تقویت همکاری عملی بین ارتش خود با ارتش چین در حوزه‌های مختلف قائل بوده و مایل به حفظ همکاری نزدیک با چین است."

این سطح بالاترین تعامل بین مقام‌های نظامی روسیه و چین از زمان وقوع شورش ناکام نیروهای شرکت پیمانکار نظامی واگنر تحت رهبری یوگنی پریگوژین علیه مقام‌های نظامی ارشد مسکو است.

چین در قبال جنگ در اوکراین موضع بی‌طرف دارد اما کشورهای غربی از پکن به خاطر خودداری از محکوم کردن مسکو و روابطش با آن انتقاد کرده‌اند.

دو کشور در سال‌های اخیر روابط دیپلماتیک و همکاری‌های اقتصادی خود را تقویت کرده‌اند و شراکت راهبردی آنها از زمان حمله روسیه در سال گذشته میلادی به اوکراین نزدیک‌تر شده است. ارتش‌های این دو کشور مرتبا رزمایش‌های  مشترکی را برگزار می‌کنند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.