بن گویر: حتی از یک تپه یا یک کانون شهرک سازی در کرانه باختری کوتاه نمی‌آییم

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از اظهارات رئیس جمهوری آمریکا انتقاد کرده و در واکنش به آن اعلام کرد، رژیم اشغالگر حتی از یک تپه یا یک کانون شهرک سازی در کرانه باختری هم کوتاه نخواهد آمد.

به گزارش ارز پرس، روزنامه تایمز اسرائیل نوشت، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه گفته بود، برخی از اعضای کابینه رژیم صهیونیستی بسیار تندرو هستند. او همچنین از وزیرانی که از سیاست توسعه طلبانه شهرک سازی حمایت می‌کنند، به شدت انتقاد کرده بود؛ سیاستی که بخشی از مشکل خاورمیانه است.

در واکنش به این اظهارات، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ابتدا آمریکا را به عنوان "دوست ممتاز" برای رژیم صهیونیستی تحسین کرد و در ادامه به انتقاد از بایدن پرداخت و مدعی شد: سرزمین اسرائیل بر اساس تورات متعلق به قوم اسرائیل است و ما از یک تپه یا یک کانون شهرک سازی در کرانه باختری دست نخواهیم کشید، این مال ماست.

وی همچنین از کابینه رژیم صهیونیستی خواست، برای پیشبرد کل طرح اصلاح دستگاه قضایی اقدام کند.

بن گویر پیش از این هم در توییتی به بایدن تاخته و گفته بود، بایدن باید بداند که ما ستاره‌ای دیگر روی پرچم آمریکا نیستیم.

وی در ادامه پرسیده بود: «دقیقا چگونه می‌توانم تندرو باشم؟ با توزیع سلاح به شهروندان اسرائیلی جهت دفاع از خود؟ با حمایت کامل از سربازان و پلیس اسرائیلی؟»

بن گویر در ادامه از بایدن خواسته بود از قدس و الخلیل دیدن کند تا ببیند تندروی صهیونیست‌ها، تندروی از روی عشق به رژیم صهیونیستی است.

گفتنی است، تاکنون کاخ سفید از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به واشنگتن دعوت نکرده است که یک هنجارشکنی در عرف دولت‌های آمریکا محسوب می‌شود و تحلیلگران دلیل آن را اعتراض آمریکا به توسعه شهرک سازی و طرح اصلاح دستگاه قضایی می‌دانند؛ طرحی که مخالفان از آن "کودتای استبدادی" توصیف می‌کنند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.