محافل رژیم صهیونیستی: جنگ با حزب‌الله لبنان اجتناب ناپذیر است

رژیم صهیونیستی به رصد کردن اوضاع در جبهه شمالی (با حزب‌الله لبنان) ادامه می‌دهد و احتمال می‌دهد که در این تابستان بسیار گرم درگیری با این حزب داشته باشد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از روزنامه رأی الیوم، بعد از گذشت ۲۳ سال از سخنرانی پیروزی حزب‌الله بر رژیم صهیونیستی در شهر «بنت جبیل» در سال ۲۰۰۰ پیامدها و تأثیر آن در ذهن اسرائیلی‌ها همچنان وجود دارد. سخنرانی که در آن سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان رژیم صهیونیستی را سست‌تر از تار عنکبوت خواند. این سخنرانی تأثیر عمیقی در ذهن اسرائیلی‌ها از شهرک‌نشینان گرفته تا بالاترین مسؤول سیاسی و امنیتی این رژیم داشته است.

به گفته منابع امنیتی در تل‌آویو، محافل نظامی رژیم صهیونیستی احتمال می‌دهند که درگیری با حزب‌الله رخ بدهد. به ویژه اینکه سید حسن نصرالله به اظهارات اکتفا نمی‌کند بلکه دست به اقدامات واقعی در میدان می‌زند.

یوسی یهوشع، تحلیلگر نظامی روزنامه یدیعوت آحارونوت گفت: مسؤولان اسرائیلی در شعبه اطلاعات نظامی (آمان) در جریان ارزیابی وضعیت سالانه احتمال وقوع جنگ با حزب‌الله لبنان را بسیار بالا دانستند. آنها سه دلیل اصلی را برای وقوع این جنگ اعلام کردند. دلیل اول ضعف آمریکا در خاورمیانه و کاهش سطح مداخله آن از نگاه ایران و حزب‌الله است. دلیل دوم بحران میان واشنگتن و تل‌آویو و تشدید روابط شکننده میان جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی است. دلیل سوم بحران خطرناک داخلی در ائتلاف نتانیاهو است که ارتش اسرائیل را وارد بحران و سرگردانی کرده است.

این روزنامه اعلام کرد، تنش در روابط میان بایدن و نتانیاهو تأثیر مستقیمی بر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی دارد. همچنین پیش‌بینی می‌شود که اعتراضات علیه دولت نتانیاهو طی روزهای آینده شدت بگیرد. به ویژه اینکه درخواست‌ها برای عدم خدمت نظامی سربازان ذخیره ارتش در اعتراض به اصلاحات قضایی افزایش یافته است.

این روزنامه نوشت: سید حسن نصرالله بعد از سید علی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی ایران بیشترین سود را از تحولات کنونی در اراضی اشغالی می‌برد. در دوره اخیر سید حسن نصرالله تنها به سخنرانی اکتفا نکرده است بلکه در سال کنونی میلادی استقرار نیروهایش در خط درگیری با ارتش اسرائیل را تغییر داده است. نیروهای حزب‌الله در مسافت بسیار کمی با نیروهای اسرائیلی مستقر شده‌اند.

این روزنامه مدعی شد: حزب‌الله توافق‌های بین‌المللی را نقض می‌کند و دست به اقدامات تحریک آمیزی علیه شهرک‌نشینان در شمال اراضی اشغالی به ویژه در منطقه «المطله» می‌زند. حزب‌الله جرأت خود را برای انجام اقداماتی که نشان دهنده تحلیل رفتن قدرت بازدارندگی اسرائیل است، افزایش داده است؛ از جمله نفوذ به مرزها تا انفجار مجدو در ماه مارس، شلیک موشک ضد تانک به خودروی نظامی اسرائیل در نزدیکی شهرک افیفیم و نصب چادرها.

این روزنامه در ادامه نوشت: حزب‌الله لبنان پنج‌شنبه از اسرائیل خواست الحاق روستای الغجر را که یک مرکز جذب توریستی محسوب می‌شود، لغو کند. حزب‌الله می‌تواند این کار را درباره هاردوف و جبهه‌های دیگر نیز انجام دهد. اما شلیک موشک ضد تانک پیامی از سوی حزب‌الله است: (ایست امنیتی در الغجر را پس بدهید تا ما نیز از چادرها عقب نشینی کنیم.) آیا ما به تماس‌های دیپلماتیک ادامه می‌دهیم یا اینکه با زور چادرهای حزب‌الله را تخلیه کرده و ریسک درگیری را به جان می‌خریم؟ فرماندهی ارتش اسرائیل معتقد است که هیچ گریزی از یک درگیری محدود در سایه تحولات کنونی در مرزها نیست.

در این راستا رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند: «کسانی هستند که می‌گویند این جنگ رخ خواهد داد. اسرائیلی‌ها معتقدند که این جنگ بیش از هر زمان دیگری بسیار نزدیک‌ شده است. به ویژه اینکه حزب‌الله تمایلی به برچیدن چادرها ندارد. اسرائیل معتقد است ایران از حزب‌الله در این درگیری حمایت می‌کند. کابینه نتانیاهو شکست میانجی‌گری بین‌المللی و سازمان ملل درباره برچیدن چادرها را مورد بررسی قرار داد. اسرائیل خواهان جنگ نیست؛ اما اگر مجبور به جنگ شود آماده آن است. اسرائیل در روزهای اخیر سامانه گنبد آهنین را در مرزهای شمالی و مرکز اراضی اشغالی مستقر کرد. برای همین تمام سناریوها حاکی از حتمی بودن درگیری نظامی است.»

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.