ارتش رژیم صهیونیستی برای مقابله با تمرد نظامیان وارد عمل شد

در ‌پی اعتراضات سربازان و افسران رژیم صهیونیستی به دلیل اصلاحات قضایی که کابینه درصدد تصویب آن است، نهاد نظامی این رژیم به بررسی بدترین سناریوها پرداخت.

به گزارش ارز پرس، امیر بوخبوط، تحلیلگر نظامی سایت واللا از تصمیمات صادره از سوی هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی برای تعامل با بدترین سناریوها از نظر ارتش این رژیم پرده برداشت که مربوط به پیوستن تعداد زیادی از سربازان و افسران ذخیره به اعتراضات و مخالفت با انجام خدمات نظامی است.

این سایت صبح امروز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد، تصمیمات با محوریت پیگیری فضای کلی داخل یگان‌ها و آگاهی از رویکردهای کلی مربوط به اعتراضات علیه کودتای قانونی و امکان اعلام مخالفت با انجام خدمت است.

بر اساس گزارش این سایت، تعدادی از فرماندهان ارشد در ارتش خواهان برگزاری جلسات گفت‌وگو با سربازان و افسران جهت اطلاع از نظرات آنها بدون استفاده از روش تهدید یا ترساندن جهت حفظ انسجام ارتش شدند. 

در این گزارش آمده که سطح نظامی به پیگیری رخدادها در داخل ارتش ادامه خواهد داد و گام‌های لازم را اتخاذ خواهد کرد؛ اما در صورتی به سطح سیاسی متوسل خواهد شد که تعداد زیادی از متصدیان پست‌های حساس به اعتراضات بپیوندند و با انجام خدمت ذخیره مخالفت کنند.

بوخبوط عنوان داشت که این تصمیمات پس از نشست هالوی با یوآو گالانت، وزیر جنگ و فرماندهی ستاد کل ارتش اشغالگر در ساختمان وزارت جنگ در روز گذشته صادر شد. این نشست در سایه نگرانی‌های فرماندهی ارتش نسبت به امکان افزایش دامنه اعتراضات و افزایش تعداد مخالفان با انجام خدمات نظامی برگزار شد. 

به دلیل اصلاحات قضایی که کابینه نتانیاهو درصدد اعمال آن است، فرمانده یگان شایتت و معاون فرمانده یگان ۸۲۰۰ مخالفت خود را با انجام خدمات ذخیره اعلام کردند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.