درخواست ایهود اولمرت از رهبران جهان: با نتانیاهو دیدار نکنید

نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در سخنانی از تمامی رهبران جهان درخواست کرد که با نخست‌وزیر کنونی این رژیم دیدار نکنند.

به گزارش ارز پرس، به نقل از i۲۴NEWS، ایهود اولمرت، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در سخنانی به شدت از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم انتقاد کرد.

وی از جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا خواست که علیه کابینه نتانیاهو و شخص وی کار کند.

اولمرت ادامه داد: از تمامی رهبران جهان می‌خواهم با نتانیاهو دیدار نکنند. همچنین از آمریکا می خواهیم که در روابط با "اسرائیل" بازنگری کند.

وی همچنین تاکید کرد: هرکسی که "اسرائیل" را دوست دارد باید مخالف این کابینه باشد، هیچ سناتوری در تاریخ آمریکا وجود ندارد که بیشتر از بایدن دوست "اسرائیل" بوده باشد، اگر بایدن "اسرائیل" را دوست دارد، باید علیه کابینه فعلی باشد. البته او قبلا هم این موضوع را اعلام کرده بود، اما اکنون باید بازنگری مجدد روابط دو طرف را اعلام کند.

اختلافات دولت بایدن و کابینه نتانیاهو طی مدت اخیر بالا گرفته است، به‌طوری که برخی از شخصیت‌های نزدیک به نتانیاهو بارها مدعی شده‌اند که دولت بایدن از اعتراضات علیه این کابینه حمایت می‌کند.

این اختلافات در پی پافشاری کابینه نتانیاهو به پیش بردن روند تصویب لایحه جنجالی «اصلاحات قضایی» تشدید شده است.

به رغم مخالفت‌های شدید با این طرح؛ نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی است، هدف آن ایجاد توازن بین قوه‌ها از طریق کاهش اختیارات دیوان عالی به نفع پارلمان است.

اما منتقدان بر این باورند که این اقدام راه را برای سوء استفاده از قدرت باز می‌کند، در حالی که اپوزیسیون این طرح را گامی برای تضعیف استقلال قوه قضاییه می‌داند که در نهایت دیوان عالی رژیم صهیونیستی را تابع خواسته‌های سیاستمداران می‌کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.