استمرار آلودگی هوای اصفهان تا ۲ مرداد/ گرما دوباره اوج می‌گیرد

لیلا امینی در گفت‌وگو با سرویس‌خبری مهر اظهار داشت: از امروز چهار شنبه تا دوشنبه هفته پیش رو (۲ مرداد) در نیمه شرقی، مناطقی از شمال استان و نواحی مرکزی و جنوبی استان اصفهان، افزایش شاخص آلودگی هوا و کاهش شعاع دید بر اثر وزش باد و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آلودگی هوا در مناطق مرکزی، شمالی و شرقی استان تا روز شنبه شدت خواهد داشت و برای روز یکشنبه با کاهش پدیده گردوغبار، شاخص آلودگی هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

به گفته رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از امروز تا یکشنبه آینده در مناطق مرکزی و نیمه شمالی و شرقی استان احتمال تند باد و توفان‌های لحظه‌ای وجود دارد که سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

امینی با اشاره به اینکه دما طی ۲۴ ساعت پیش رو تغییر محسوسی ندارد، ابراز داشت: دما از فردا پنجشنبه تا جمعه بین ۲ تا ۴ درجه در سطح استان افزایش دارد و بیشینه‌ها در مناطقی از استان به ۴۵ درجه سلسیوس خواهد رسید

وی افزود: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۴۱ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲۳ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: خور و بیابانک با بیشینه دمای ۴۴ درجه سلسیوس بالای صفر و بوئین میاندشت با کمینه دمای هشت درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش سرویس‌خبری مهر، شاخص آلودگی هوای کلان‌شهر اصفهان امروز با میانگین ۱۵۸ در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان ثبت شد.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.