مانور مقابله با سموم قاچاق کشاورزی در استان سمنان اجرا شد

به گزارش خبرنگار ارز پرس، محمد رضا قاسمی پیش از ظهر پنجشنبه درباره نشست کارگروه تخصصی کشاورزی و امنیت غذایی پدافند غیرعامل استان سمنان در جمع خبرنگاران بیان کرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این ۳۳ برنامه عملیاتی بیش از سه هزار و ۳۷۷ میلیارد و ۸۴۴ میلیون ریال برآورد شده است.

وی افزود: شناسنامه‌دار کردن واحدهای شیمیایی بخش کشاورزی استان سمنان یکی از اقدامات مهم کارگروه تخصصی کشاورزی و امنیت غذایی پدافند غیرعامل استان سمنان بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به برگزاری مانور مقابله با سموم قاچاق بخش کشاورزی در همه ۸ شهرستان استان سمنان اضافه کرد در این راستا تعداد ۸۰ مورد بازدید و سرکشی از ۸۰ واحد فروش سموم بخش کشاورزی در استان سمنان انجام شده است.

قاسمی با اشاره به اهداف برگزاری مانور نظارت بر فروشگاه‌های سموم بخش کشاورزی تصریح کرد: این مانورها در راستای مقابله با تهدیدات زیستی بخش کشاورزی، آگاهی بخشی به کارشناسان و بهره‌برداران این بخش، تولید محصولات سالم و افزایش امنیت غذایی و کاهش اثرات زیست محیطی مخرب در حوزه کشاورزی و همچنین جلوگیری از ورود، خرید، توزیع و فروش سموم قاچاق برگزار شده است.

وی با اشاره به نتایج پیگیری‌ها در راستای احداث آزمایشگاه مرجع گیاه پزشکی و دامپزشکی در استان سمنان گفت: با توجه به لزوم وجود این آزمایشگاه و آغاز کار احداث آن در سال ۱۴۰۱، باید اعتبارات لازم برای احداث این آزمایشگاه مرجع پیش بینی شود.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.